Gå til innhold

MGR - BMW E-30 325i 24v

Ranger emnet

MGR

Anbefalte innlegg

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøp sveiseapparat:) kommer til å få mere bruk for det ;)

veit. men ikke råd til et som man kan bruke gass på.. å ikke råd til å kjøpe gass heller..

så spørsmålet er.. går det ann å sveise igjen liste hull å sånn med pinne apperat? det billigste på biltema? eller vil det slå seg fort? skal sveise igjen hull ifra antenna også.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit. men ikke råd til et som man kan bruke gass på.. å ikke råd til å kjøpe gass heller..

så spørsmålet er.. går det ann å sveise igjen liste hull å sånn med pinne apperat? det billigste på biltema? eller vil det slå seg fort? skal sveise igjen hull ifra antenna også.

det funker nok dårlig. vil ikke slå seg fordi det bare vil brenne hull. skal du sveise 10mm stål kan du bruke det men ikke på 0,7-0,8mm plater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gass koster ikke så hinsides mye :) Pinne egner seg mest til tykkplate, det vil nok slå seg ja. men kjøp med tråd så kjøper du flaske på thorshov ;)

har ikke penger til det.. men til gulv å sånn da? går jeg heller ned til verksted nedpå her å låner:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke penger til det.. men til gulv å sånn da? går jeg heller ned til verksted nedpå her å låner:P

Elektrode(pinne) sveis funker dårlig på karroseri generelt :)

Jeg kjøpte ett billig gass-sveiseapparat til 2000,- va det vel..+200,- i frakt. Det har fungert helt fint til mitt bruk(rust sveising)..!

Husker desverre ikke hvor jeg bestilte det, men kanskje noen andre vet? Er en butikk i bergen var det vel. Skal sjekke navnet på sveiseapparate neste gang jeg er der det står !

Det som er litt stress er jo at du trenger gass, da.. ;) Hvis jeg ikke husker feil kunne du få med gasskit og engangsflaske for 400,- ekstra eller noe sånt :)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil ;) du har litt å plukke på men det var ikke det værste jeg har sett.. :) lykke til :)

hehe.. takk:) værste er antenne hullet, stygg rust der. å får ikke i antenna igjen. rare greier egentlig. orker ikke styre mer med det, skal prøve å få sveisa noe tel uka nå:) har fått av alt som skal kastes, unntatt bakfanger, det av fangern som er på karrosseriet, er rusta som f**n, sparka hull fryktelig lett der, henger bare fast i tekylen bak tror jeg.. så veit ikke helt hva jeg skal gjøre med det. mulig jeg kapper bort mye av det som er der. lager noen hull eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan bunnpanne, motorfester og hva gjør du med ledningsnette da?? også må du lage nye fester til gir-kassa..

driver og planlegger akkurat det samme selv..

etter det jeg har hørt så funker vel bunnpanna ifra m50b25'n. motorfester fra e36, ledningsnett må taes fra motor, og skjøte på det fra bilen, fester til girkassa har jeg ikke tenkt noe på..

Bunnpanne og oljepickup må du hente fra E34.

I tillegg må du ha E28 535 motorfester med 5mm spacere, ellers kan du visst bruke E28 M5 motorfester uten spacere. Problemet her ligger i at manifolden gjerne subber i travers og / eller stabstag.

Litt usikker på M50 motoren, men det kan hende du må ha ny bremsekraftforsterker også. Her kan du bruke mange alternativer, bl.a. skal Golf mk1 GTI passe rett på, med Audi 25mm hovedsylinder.

Mange bruker E21 forsterker, men da må du modifisere staget inn mot pedalen. Så da hadde jeg like gjerne gått for en 9" Golf forsterker.

I min E30 M3 med S50 motor (E36 M3)har jeg hydraulisk bremsekraftforsterker hentet fra E28 535i, også verdt å sjekke ut om plassen er trang!

Legger ved en liten deleliste du kan bruke for M50 konverteringen.

E30 M50 ENGINE CONV PARTS LIST

1. E30 88' radiator, i used the e36 unit with the lower mounts raised

2. E30 88' radiator over flow tank

3. E30 M20 fan, poss. w/clutch

4. E28 533i motor mounts w/ 5mm spacers or e28 m5 mounts with out spacers

5. E34 throttle cable

6. E21 brake booster w/ mod.shaft, to 15mm or 325IX/e32 735 without mod to the shaft

7. E34 M5 or 25mm brake master clyninder w/ additional brake line used for the 325ix boooster

or a e32 735i with the modded 320i booster

8. E30 325 trans Xmember

9. E28 m5 or two 320i trans mounts/ wich are cheaper

10. E30 M3 driveshaft or i used the front of the e36 mated to the rear of my e30 M3 have it rebalanced

11. E30 diff. w/ 3:25 ratio or E28 533i w/ 3:25 lsd

12. E30 318 ecu mount

13. E34 oil pan

14. E34 oil pickup

ect. ect.

15. E36 m3 exhaust manifold

16. M50 radiator hoses

17. E36 M3 Motronic

18. OBDI intake manifold

19. OBDI throttle body boot

20. E36 alloy mounting arms

21. OBDI wiring harness DO NOT BUY silver label “413” motronic, it has EWS (security),

it can only put into original chassis

22. the engine harness and the ECU are all E36 M3.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå.. takker for bra svar:)

golf forsterker skal passe ja.. men blir visst tung på pedalen, og 325ix ifra facelift skal funke:)

gleder meg til å starte, deler blir kjøpt inn til våren:)

joda Daniel.. går da greit det her, når kjem du over fjellet en tur a?

legger ut bilder i kveld..

har fått lagt på rustbullet.

bestiller skjermer, og hjulbuer ifra koed når jeg får lønning.

har ikke noe tilgang til sveise apperat akkurat fortia, vurderer og kjøpe, med hjulbuene bak, funker det å lime på? bare kappe bort det som er rusta, så lime på, sparkle og slik?

licktit lime elns erfaringer med det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 325ix forsterkeren skal også passe. Du har litt bedre plass enn meg, innsuget på S50 tar jo alt av plass. Derfor er jo hydraulisk setup fra E28 535i et godt alternativ.

Er pedalen for hard så kan du endre utvekslingen.

Men om innsuget på M50 tillater bruk av 325ix forsterker så sitter jo jeg her og skriver bare unødig informasjon. ;)

Sånn ser det ut i min:

DSC02047.JPG

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat nå, driver jeg på med å sparkle, pusse, og grunne, der jeg har tatt rust. så håper det blir bra:) vart litt sig på grunnina tror jeg men.. legger ut litt bilder nå.. og mer seinere:)

driv på å pusse sparkel:

DSC00353.JPG

sparkel hatt på over skiltlysan: DSC00354.JPG

sparkel nedafor høyre baklykt, speiling i kromfangern^^

DSC00355.JPG

overfor høyre baklykt:DSC00356.JPG

ved antenna etter første runde med sparkel og pussing: DSC00357.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider