Gå til innhold

melding på computer: Bremsebelegg prufen

Ranger emnet

GGGolf

Anbefalte innlegg

• 6 months later...
  • 4 months later...

Har vert borti at disse ledningene ryker, så får man denne feilmeld, biltema klossene mine hadde ikke slik ledning, så eg måtte koble disse ledningene ifra de gamle isammen, for å slippe dette lyset, men Ikkje kjøp biltema bremseklosser dem fadet for meg, skumle greier, så eg skal kjøpe originale eller noe annet som er tilsvarende..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp EBC Greenstuff..

..selges på f. eks. brakes.no eller på http://www.ebcbrakesdirect.com/

Bra bremser og de har "low dust" belegg så felgene blir ikke like fort skitne.

De har ledning til bremseindikatoren.

Kjøpte fra EBC Brakes Direct for en uke siden, mottok pakken på under tre dager og sparte mye penger.

De er ikke montert enda, så kan ikke gi noen referanse,

men kollegaer på jobben har kjørt med disse og skryter varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er EBC så bra?

Ein på jobben brukte opp EBC racingklosser på en dag på bane, splitter nye bremser(skiver, klosser og kalippere), Ferodo holdt mye bedre, samt at EBC-klossen passa dårlig mot skiva.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilket grunnlag sier du det?

Egen erfaring/rykter/test?

Har lest mye bra om Greenstuff og Turbo Groove skivene til EBC, alt fra vanlige internett forumtråder/tester tilogmed NAF Motor har skrytt av de.

Bare tull det da?

På M3'en har jeg brukt standard klosser når jeg har kjørt på bane, og vi lurer på å sette på Redstuff og forsøke det, regner med at de forsvinner fort - men det er jo en helt annen kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilket grunnlag sier du det?

Egen erfaring/rykter/test?

7-8 års erfaring med banekjøring, altså egen erfaring, pluss erfaringen til andre jeg kjenner til som har kjørt like mye.

Har kjørt med orginalklosser, Green stuff, Redstuff, Ferodo DS2500, Ferodo DS3000, Carbotech XP8, Carbotech XP10 og Performance Fricton 01, og Performance Friction 97.

Red stuff varte i en dag på bane, og bremset ikke noe bedre enn de andre klossene. Green Stuff fadet og tok nesten fyr.

Carbotech er meget bra både på bane og vei, Performance Friction er det ultimate etter min mening til banebruk.

Hadde et sett med klosser på 6-7 banedager og 10.000 langs vei, og da var de halvslitte kanskje.

Ferodo DS3000 er helt rå, men alt for agressive til veien egentlig.

2500 er et bra kompromiss.

Så det er egen erfaring jeg sikter til.

Har ikke prøvd Bluestuff eller yellowstuff, men ser heller ingen grunn til det når jeg har valget mellom flere andre merker jeg VET virker bra.

Litt stygt å si det kanskje, men jeg mener at de som sier EBC er meget bra, har ikke prøvd noe særlig annet, eller kjører for sakte. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider