Gå til innhold

beste måten og få bort bremse skrik???

Ranger emnet

tsracer

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bytta kun klosser på min også, så fikk jeg remsehyl forran, men etter en stund går det over..

Men fikk høre at det var fordi at jeg ikke bytta skiver(de ser ut som suppetallerkner), men det går seg til etter hvert:) Gjorde iallefall det til meg

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skive?? noen som har biler av ei sån skive??

Vel, det er en del biler som har plater bak klossene, det forhindrer at bremsene skriker, vet at om man kjøper skiver og klosser på tema så hyler det. men drar du på mekonomen og kjøper klosser så trur jeg du får med platene. litt usikker. Er bare en tynn aluminiums plate som ligger over flatene bak enkelt og greit,

Men om du har en skive som det er litt grov kant ytterst og bytter klosser så får du bremse hyl, du kan fjerne den tappen som er på bremseklossene for og slippe det. evt dreie skiva, som er ganske fort gjort.

- 90 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 89 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 86 Volvo 740 Snurre cooler

- 97 Volvo 940 snurre og -95 940 banebil.

Gøy på landet, kjøre uten lappen kan`ke vi by`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originaldeler ere bare røkke som kjøper, vi handler på biltema, takk! Funker like bra. Og kjøpsloven gjelder for alle. Biltemas skiver er det brembo som lager forresten:)

ja brembo har et bra rykte på seg så da kan vel ikke de skuvene fra biltema være så dårlig som folk skal ha det til el???

http://www.bilforumet.no/faq

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delte meninger. har alltid brukt "uorginale" deler til bremser, helt til jeg skifta bak på V70'en på mandag.

har aldi vert så fint å skifte bremser og de har aldri virka så bra etterpå. ikke en eneste lyd

greit nok at orginaldelene kosta 2060kr (skiver, klosser og håndbremssko) men har ikke noe i mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja brembo har et bra rykte på seg så da kan vel ikke de skuvene fra biltema være så dårlig som folk skal ha det til el???

Å opplever folk et skivene blir skjeve i løpet av dem første dagene, så er det bare å ta dem av og komme tilbake til tema, da får man nye gratis! Kjøpsloven er det noe som heter folkens!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delte meninger. har alltid brukt "uorginale" deler til bremser, helt til jeg skifta bak på V70'en på mandag.

har aldi vert så fint å skifte bremser og de har aldri virka så bra etterpå. ikke en eneste lyd

greit nok at orginaldelene kosta 2060kr (skiver, klosser og håndbremssko) men har ikke noe i mot det.

2060,- det er jo en halv 240GL det:P Jeg faller for uoriginale slitedeler, og heller grommere deler i motor/drivverk. Oljefiltrene til tema er bare driten, men oljen derimot, det er jo samma som man kjøper på mekonomen, bare at det står tema på kannene!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er jo bremsene som får bilen til å stoppe da..

Jeg for min del syns at det er en ganske viktig egenskap på bilen, derfor kjøper jeg original, eller bedre.

Har greenstuff-klosser, og originale skiver.

Om greenstuff klossene faktisk er bedre, kan sikkert diskuteres.

Jeg syns dem gir bedre bremseeffekt iallefall.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu enig, bremser er minst like viktig som motor og drivverk! Om ikke viktigere.. På de originale klossene er det noe sånn gummi-lignende bak på som unngår skrik. Når det gjelder biltema sine bremseskiver, de tåler ikke hard kjøring! Da blir det lett kast. Og om brembo lager dem, ja da bruker de sikkert ikke de beste materialene i produksjonen. Det er faktisk en grunn til at dem er så billige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider