Gå til innhold

beste måten og få bort bremse skrik???

Ranger emnet

tsracer

Anbefalte innlegg

Jaggu enig, bremser er minst like viktig som motor og drivverk! Om ikke viktigere.. På de originale klossene er det noe sånn gummi-lignende bak på som unngår skrik. Når det gjelder biltema sine bremseskiver, de tåler ikke hard kjøring! Da blir det lett kast. Og om brembo lager dem, ja da bruker de sikkert ikke de beste materialene i produksjonen. Det er faktisk en grunn til at dem er så billige!

og ka er grunnen til det?

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2060,- det er jo en halv 240GL det:P Jeg faller for uoriginale slitedeler, og heller grommere deler i motor/drivverk. Oljefiltrene til tema er bare driten, men oljen derimot, det er jo samma som man kjøper på mekonomen, bare at det står tema på kannene!

Skal ihvertfall aldri mere kjøpe deler på Feiltema. 4 stk hjullagere til V70 som har tatt kvelden etter minimalt med kjøring...

Til trådstarter: Kjøp orginale klosser, rengjør anleggsflatene i calipperen og smør anleggsflatene med kobberfett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ihvertfall aldri mere kjøpe deler på Feiltema. 4 stk hjullagere til V70 som har tatt kvelden etter minimalt med kjøring...

Til trådstarter: Kjøp orginale klosser, rengjør anleggsflatene i calipperen og smør anleggsflatene med kobberfett

har kjøpt slisa skiver fra ECB også greenstuff klosser

men når jeg bremser så skrikker det av og til på ene siden, jevlig irriterende hve by kjøring hehe.

jepp skal gjøre det! skal kjøpe kobberfett i morgen så blir det fikset!!!

http://www.bilforumet.no/faq

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver jeg ikke med så nye biler, men sist gang jeg handla hjullagere til 740Turbo'n jeg hadde, så var det en biltema-eske som igjen inneholdt en blå eske det stod SKF på... SKF original-lager, ikke'no jall bedre sagt. Men vil nyere biler og andre biler, så aner jeg ikke...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ihvertfall aldri mere kjøpe deler på Feiltema. 4 stk hjullagere til V70 som har tatt kvelden etter minimalt med kjøring.

Du vet at det er 2 stk i hele verden som produserer lagre ?

Den ene er SKF som er mest brukt i norge, deriblandt Biltema.

Det andre husker jeg ikke navnet på men noe kinesisk som ikke er noe dårligere en SKF.

Så om lageret tok kvelden etter minimalt med kjøring så er det at du monterte lagrene feil, feks at du ikke pressa fettet god mellom kulene på lageret får du monterte det.

Lagrene du kjøper på tema er det samme som du får på volvo for 4 ganger prisen..

- 90 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 89 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 86 Volvo 740 Snurre cooler

- 97 Volvo 940 snurre og -95 940 banebil.

Gøy på landet, kjøre uten lappen kan`ke vi by`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det er 2 stk i hele verden som produserer lagre ?

Den ene er SKF som er mest brukt i norge, deriblandt Biltema.

Det andre husker jeg ikke navnet på men noe kinesisk som ikke er noe dårligere en SKF.

Så om lageret tok kvelden etter minimalt med kjøring så er det at du monterte lagrene feil, feks at du ikke pressa fettet god mellom kulene på lageret får du monterte det.

Lagrene du kjøper på tema er det samme som du får på volvo for 4 ganger prisen..

Åssen skal jeg kunne klare å montere de lagerene feil????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Bruk hue før du sier noe!!!

Og det er nok flere enn 2 fabrikker som lager lagere. SKF, Koyo, NTN, General Bearing bare for å nevne noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen skal jeg kunne klare å montere de lagerene feil

Om du ikke har pressa fett igjennom lageret feks??

Men vi skjønner jo at du er mindre smart da.

- 90 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 89 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 86 Volvo 740 Snurre cooler

- 97 Volvo 940 snurre og -95 940 banebil.

Gøy på landet, kjøre uten lappen kan`ke vi by`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider