Gå til innhold

Forferdelige ulyder. (Ikke signalstøy) Haster!

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Ok, litt rar topic. Men jeg fikk akkurat et sikkelig rart problem i bilen.

Høytalerledningen til subben datt ut, og når jeg skulle skru den på plass så så blafra subben noe veldig. Akkurat når ledningen fikk kontakt.

Etter det, så hyler anlegget, det kommer "disconnect" lyder, om dere skjønner når jeg bruker den elektriske åpnern til bagasjeluka, det skurrer og hele pakka.

Jeg skrudde opp et deksel for og sjekke jordingspunktet, og der var alt som det alltid hadde vært. Jeg sjekka selfølgelig at signalkabelene ikke lå for nært strøm eller jord, noe de ikke gjorde.

Når jeg skrudde i kabelen til subben så kom skrujernet borti forsterkern, men så ikke noe gnister eller noe sånt. Men lyden kommer i begge forsterkerne. Dvs, frontsett og sub.

Hva i svarte er problemet? Kan det være jordingspunktet som alltid har vært dårlig, og plutselig blitt ALTFOR dårlig? Eller har jeg på en eller annen måte fucka opp forsterkern min? (Lite trolig siden BEGGE forsterkerne lager lyd.)

Takker for svar, dette holder på og gjøre meg sinnsyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det.

Hadde noen kompiser innom for og hjelpe med å feilsøke litt. Dro ut hele anlegget og kobla det på nytt bare for og sjekke at alt var som det skulle, hadde fortsatt de jævla ulydene.

Kan det være forsterkerne? Eller spillern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det.

Hadde noen kompiser innom for og hjelpe med å feilsøke litt. Dro ut hele anlegget og kobla det på nytt bare for og sjekke at alt var som det skulle, hadde fortsatt de jævla ulydene.

Kan det være forsterkerne? Eller spillern?

hadde det samme kødde i min bil.. men feilsøkte litt og fant ut at forsterken hadde tatt kvelden.. grunne var for store subber på for liten forsterker.(tror jg) men prøv en annen forsterker.

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var problemet løst. Jordinga på signalutgangene til spillern var fucked. Noe som er jævla surt mtp at det er en spiller til 6000. MEN, det lot seg jo fikse med litt elektroteip, en ledningsstump og en kabelsko.

Så nå er alt bare velstand igjen. Men fortsatt surt at jeg var så dum og greide noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider