Gå til innhold

Bygge opp motor fra grunnen av

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en v6 4,3 liter gmc blokk som jeg skal marinisere til båt. Jeg vil ta den fra værandre og bygge den opp på nytt, skifte alle deler som trengs og lakere den opp. Noen som har noen linker til lignende prosjekter?? eller har tips til bøker jeg bør kjøpe?

Er vel ikke så vanskelig bare jeg har fremgangsmåten på det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TurboNos skrev:
Hei,

jeg har en v6 4,3 liter gmc blokk som jeg skal marinisere til båt. Jeg vil ta den fra værandre og bygge den opp på nytt, skifte alle deler som trengs og lakere den opp. Noen som har noen linker til lignende prosjekter?? eller har tips til bøker jeg bør kjøpe?

Er vel ikke så vanskelig bare jeg har fremgangsmåten på det...?

Burde være grei skuring det men pass på så du får rette klaringer i cylindre og veiv båt har litt rommere klaringer hvis de skal være saltvannskjølt er de ferskvanskjølt og har oljekjøler er det nesten bare og stappe i bilmotor.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Skal du ha den sjøvannskjølt så må du ha rustfrie topppakninger og messing fryse/ core plug. Trenger ikke tenke så mye på klaringer bare å kontrollere at de er innen for spec'n. Marinseringen er rett frem.

Sant.

Men kjører du med std klaringer så lykke til.

Blå råder og skjærte cylindre er følgene.

Men for al del vil du prøve så prøv.

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du sammenlikna spec på klaringer!

Har også vært med og bygge opp flere for saltvann og repartert flere bil motoren som rasa en av de første turene i båt og samme i alle for lite klaringer i lagera og i cylindre.

Var det første jeg lærte av kompissen som driver prof med detta.

Men uansett dissa klaringene finnes det spec på så sørg for at de er riktige og resten er grei skuring

But I am no expert just a glad amatør...

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med klaring i sylindre er det vel først og fremst ringgapet du tenker på? Eller selve stemplene? Bør vel ha litt mer gap på linje med turbo/kompressor/race biler.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte først og frems på ring gap men også klaring cylinder/stempel.

Men som det skrives her finnes bøker og sikkert info på nett om dette altid lurt og skaffe seg litt info og kunnskap før man begynner.

Era

Glad amatør som gjør så godt han kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider