Gå til innhold

montere 740 turteller i 240

Ranger emnet

Sikaflex

Anbefalte innlegg

har skaffa meg en 740 turteller.. som jeg skall ha i 240 en min,, lurte på om noen viste ka ledningar so skall på ka.. på turtellaren.

Mvh dan

Hvorfor ikke montere original 240 turteller? Har en liggende jeg :)

http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=1818&cat=158

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan glemme 740 turteller. de skal visst ha et veldig sært signal. kanskje det går om du tar en fra en litt gammel bil.

Jeg har 740turteller i 780'n og den fungerer med vanlig signal den.

Så skjønner ikke problemstillingen med "sært" signal...

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi her om hele instrumentpanelet eller bare turteller (den som måler omdreininger pr minutt på motoren)? Sistnevnte er ikke noe problem å sette inn, selv om jeg ikke skjønner helt hvorfor du vil gjøre det, og ikke heller bare skaffer deg en turteller fra 240.

nei de er snakk om kunn turtellaren fra 740,,

der er 3 punkt å koble til,, + og - og p

noen som veit kor ledningane skall hen?

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette med utbytting av klokke mot turteller på alle instrumenttyper i 240,både Yasaki og VDO fra 81mod. og oppover?

Ja, men når man monterer den store turtelleren i 240, så er + og - ferdig koblet. Ligger kontakter i lokket på turtelleren, så det er bare å trekke kabel til coilen...

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men når man monterer den store turtelleren i 240, så er + og - ferdig koblet. Ligger kontakter i lokket på turtelleren, så det er bare å trekke kabel til coilen...

Ligger ikke ledningen fra coilen ferdig opplagt bak instrumentpanelet en plass? en hvit og rød ledning.. bytta ut instrumentpanelet til et med turteller på en annen 240 og der mener jeg kobla til den hvite/røde ledningen på turteller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider