Gå til innhold

Pusse rust

Ranger emnet


nilshv

Anbefalte innlegg

:camper:

 

For å gjøre det veldig enkelt, hvordan pusser man bort rust?

 

Har en litt eldre bil som har endel skjønnhetsfeil kan man kalle det. Har vært borti endel rustfjerning men ikkje hatt noe vellykka egentlig. Har en kompressor og bruker å sandblåse området reint. Har så på 2-3 lag med grunning og etterpå lakk. Men likevell kommer rusten tilbake kort tid etterpå.

 

Har selv tenkt gjennom og komt på to ting jeg kan ha gjort feil.

 

1. Jeg pussa rust på en overskya dag, kan ha vært fuktig i lufta.

2. Har ikke på noe som fjerner fuktihet i sandblåsingsdelen. Kan det ha komt fuktighet ut av kompressoren og at eg rett og slett grunner fuktigheten inne?

 

Tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Kan faktisk godt være at det er fordi eg bruker en billig-grunning. Skal prøve en annen. Lurte på en ting til. Når eg da blåser rent med sandblåsing og etc. Kan det da lønne seg å kjøpe en dings som fjerner fuktigheten som kommer fra trykklufttanken ?

Litt usikker på hvor jeg får kjøpt en slik en da men. Tenker på at når jeg da spyler sand så kommer det vel litt fuktighet også. Og fukt + stål = rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn lufttørker har dem på Biltema vet jeg.. det er en billig investering. Men om rusta kommer tilbake på grunn av dét er jeg litt usikker på men.. Du burde vurdere å kjøpe tørka og lakksprøyte og kjøpe 2 komponent grunning og lakk.. Det er litt bedre enn sprayboks. Før grunning ville jeg også lagt på noen lag med f.eks Rustbullet

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår