Gå til innhold

Koni dempere!

Ranger emnet

Aron88

Anbefalte innlegg

Som jeg sa på PM, stikk hue ditt innunder bilen og se på fargen ;)

Kort fortalt, gule koni er Sport eller Sport Short og røde koni er Special demperne. Specialdemperene kan benyttes som byttedemper for standardunderstell også.

Vet ikke om noen av disse tre navnene står i papirene du har.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du kan jo bruke 60mm på disse fjærene. Men...

Problemet oppstår hvis du jekker opp bilen - 60mm blir veldig korte fjærer, og du risikerer at de blir løse av ikke å stå i spenn. IKKE en situasjon jeg anbefaler.

Hvis du absolutt ikke vil investere i gule koni eller andre sportsdempere (du har jo ikke akkurat lange veien til Rodin for Koni da..) ville jeg holdt meg til 40mm senking som maks.

Utover problematikken med spenn på fjærene vil det nevnte problemet med å bunne demperen kunne oppstå. Generelt vil du garantert slite en "full høydes" dempere mye fortere med senk, da den tror du har fult påslag hele tiden, og dette ikke er det vanlige arbeidsområdet for demperen.

Vil du heller spare deg opp litt penger til du får noe som virkelig funker kan du jo bare smekke på noen rimlige 40 fjærer enn så lenge.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 35mm senk på de demperne nå..men blir litt lite. Så får se hva det blir til..

men hva mente du med at jeg ikke har lang vei til rodin for koni? =P

vil ikke ødlegge bilen så får bruke det jeg har for øyeblikket..men 60mm skal jeg ha :P

men da er det vel nesten lik pris på justerbart som på et sett nytt dempere og 60mm rundtom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider