Beinet1 Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Hei, Jeg sliter med å få en tett forbindelse mellom eksosmanifold og frontpipen på min kjære Morris Oxford -68. Orginalt så er det ikke noen pakning mellom her og alt blir holdt sammen av en simpel klemme. Det jeg lurer på er om det finnes og går ann å få kjøpt noe pakningsmateriale som tåler temperaturen dette blir utsatt for? Eksosmonteringspasta tror jeg vil funke dårlig her da tettefalten er ganske liten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Er det ikke bare å lage en liten pakning av noe kobber eller lignende? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Kan Gungum være et alternativ? Liten rund boks som selges på de fleste bilrekvisitasjapper, og evt bensinstasjoner. Hovedsaklig beregnet på reprasjon av eksosanlegg... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Har sykt bra erfaring med Bosal sin eksos pasta( på tube) Selges bla på Bilextra. Den blir ikke hard å faller av. Anbefales. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Hmm, hva med å bruke eksosbandasje under klemmen ? Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Kan Gungum være et alternativ? Liten rund boks som selges på de fleste bilrekvisitasjapper, og evt bensinstasjoner. Hovedsaklig beregnet på reprasjon av eksosanlegg... For snart ti år siden kosta Gun gum 75kr. Biltema sin makne boks med maken guffegrått innhold med bikkjehår i kosta 25kr. Sånn til opplysning. Aner ikke om de har det i dag. beinet: Har du bilde av denne skjøten din? Er det bare et rør tredd over et støpejernsrør eller hur? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 For snart ti år siden kosta Gun gum 75kr. Biltema sin makne boks med maken guffegrått innhold med bikkjehår i kosta 25kr. Sånn til opplysning. Aner ikke om de har det i dag. beinet: Har du bilde av denne skjøten din? Er det bare et rør tredd over et støpejernsrør eller hur? Det er ikke et rør som er tredd over ett annet slik som er vanlig ved eksosforbindelser. Det er litt vanskelig å forklare men enden av manifolden er en stuss med konet flens. Eksosrøret er valset ut med en tilsvarende kon som møter konen på manifolden. Over dette så står det en klemme som skal holde sakene på plass. Det som er, er at tettningsflaten (konen) har en høyde på 5mm og jeg vil tro at en lett blåser ut tettningspasta herfra. Løsningen med eksosbandasje under klemmen kan muligens være en god ide. Jeg har bestilt ny klemme så jeg gjør et forsøk med denne + eksosmonteringspasta først :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Innbiller meg at en stor kobber-ring / skive lagt imellom konene og holdt på plass av klemma burde være rimelig tett...spesielt hvis den blir glødd før montering. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg