Gå til innhold

Pakningsmateriale som tåler eksostemp

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sliter med å få en tett forbindelse mellom eksosmanifold og frontpipen på min kjære Morris Oxford -68. Orginalt så er det ikke noen pakning mellom her og alt blir holdt sammen av en simpel klemme. Det jeg lurer på er om det finnes og går ann å få kjøpt noe pakningsmateriale som tåler temperaturen dette blir utsatt for? Eksosmonteringspasta tror jeg vil funke dårlig her da tettefalten er ganske liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Gungum være et alternativ? Liten rund boks som selges på de fleste bilrekvisitasjapper, og evt bensinstasjoner. Hovedsaklig beregnet på reprasjon av eksosanlegg...

For snart ti år siden kosta Gun gum 75kr. Biltema sin makne boks med maken guffegrått innhold med bikkjehår i kosta 25kr. Sånn til opplysning. Aner ikke om de har det i dag.

 

beinet: Har du bilde av denne skjøten din? Er det bare et rør tredd over et støpejernsrør eller hur?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For snart ti år siden kosta Gun gum 75kr. Biltema sin makne boks med maken guffegrått innhold med bikkjehår i kosta 25kr. Sånn til opplysning. Aner ikke om de har det i dag.

 

beinet: Har du bilde av denne skjøten din? Er det bare et rør tredd over et støpejernsrør eller hur?

 

Det er ikke et rør som er tredd over ett annet slik som er vanlig ved eksosforbindelser. Det er litt vanskelig å forklare men enden av manifolden er en stuss med konet flens. Eksosrøret er valset ut med en tilsvarende kon som møter konen på manifolden. Over dette så står det en klemme som skal holde sakene på plass. Det som er, er at tettningsflaten (konen) har en høyde på 5mm og jeg vil tro at en lett blåser ut tettningspasta herfra. Løsningen med eksosbandasje under klemmen kan muligens være en god ide. Jeg har bestilt ny klemme så jeg gjør et forsøk med denne + eksosmonteringspasta først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbiller meg at en stor kobber-ring / skive lagt imellom konene og holdt på plass av klemma burde være rimelig tett...spesielt hvis den blir glødd før montering. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår