Gå til innhold

Lav temp. VR6

Ranger emnet


kris88

Anbefalte innlegg

Nettop kjøpt meg golf vr6 :win

Men kjølevesketemperaturen er på ca. 70C

Hva er normalt på VR6?

Kan føleren være ødelagt eller no?

Den varierer litt over og under 70 grader, så den står ikke stille.

Oljetemperaturen på kjørekomputeren ligger på mellom 80 og 90 grader.

- VW Golf VR6'93

- VW Golf 1,8'89 (utbedres)

- VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettop kjøpt meg golf vr6 :win

Men kjølevesketemperaturen er på ca. 70C

Hva er normalt på VR6?

Kan føleren være ødelagt eller no?

Den varierer litt over og under 70 grader, så den står ikke stille.

Oljetemperaturen på kjørekomputeren ligger på mellom 80 og 90 grader.

 

hadde skiftet termostaten hadde jeg vært deg....koster ikke mange kronene:)

Vr6 -93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar.:)

 

sjekket vannet i ekspansjonstanken og det var grumsete og litt rustaktig. Tenkte kanskje det er greit [ spyle igjennom hele systemet.

Noen som vet hvordan?

 

Ta av nederste slangen på radiatoren din. La alt vannet renne ut. Fyll på rød kjøleveske fra VAG eller Statoil. Fyll aldri noe annet en rød kjøle veske, fordi den blå spiser aluminium.

Og for guds skyld IKKE bland de to. Det blir til en tykk grøt, som kan tette hele systemet ditt.

 

Lykke til.

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av nederste slangen på radiatoren din. La alt vannet renne ut. Fyll på rød kjøleveske fra VAG eller Statoil. Fyll aldri noe annet en rød kjøle veske, fordi den blå spiser aluminium.

Og for guds skyld IKKE bland de to. Det blir til en tykk grøt, som kan tette hele systemet ditt.

 

Lykke til.

 

Hvis han har blått fra før så kan han bare fortsette me d.... ikje rare forskjellen på de.

Vr6 -93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har blått fra før så kan han bare fortsette me d.... ikje rare forskjellen på de.

 

Er nok det gitt. VAG gikk vekk fra blå kjøleveske sikkert 10 år siden. Og hvis du har tatt opp en gammel orginal VR6 topp, og en litt nyere "OBD2" VR6 topp så ikke fortell meg at det ikke er forkjell. Røde G12 væska har mye bedre egenskaper en den gamle blå. Skaper ikke sp mye irr og korrosjon i toppen bland annet.

 

Og for å skylle systemet skikkelig, fyll opp med rent vann, og varm kjør bilen til normal kjøre temp. Tapp ut og fyll på 50/50 rød G12 og vann.

 

Normal temp påVR6 er ikke helt lett å si, fordi det det forandrer seg fra model til model.

De gamle VR6 modelene 92-94 har en tendens til å gå endel varmere en de med coilpack.

OBD2 VR6 har meget fine temp tall.

Min ligger på typisk 96 grader olje og 90 på vannet.

Hard kjøring på bane "med overlading" så kan olja komme opp i 118 grader mens vann temp sefølgelig står bom stille.

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår