Gå til innhold

Hjelp ang. A/C og håndbrekk

Ranger emnet

-Matsi-

Anbefalte innlegg

Hey. Jeg har da en Opel vectra b sedan. Og den har jeg A/C på. Men den er så svak, så jeg regner med at jeg må ha en service på den. Er det noe jeg kan gjøre selv, eller må jeg la noen autoriserte gjøre det for meg? Har hørt snakk om at det er 1 filter som må skiftes, og fylle på noe væske en plass?

Og angående håndbrekken, så funker den nesten ikke i det hele tatt. Den er stram når eg drar den opp, men den tar ikke. Og jeg har lest at det er en svakhet på disse bilene. Er det kanskje noen plass jeg skal justere elns for å få den til og virke ijenn, eller må jeg levere den inn?

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjølefirma du liksom... alle store verksteder eller merkeverksteder har a/c apparat... men er riktig att du ikke kan skifte ac gassen selv.. det må gjøres med vacuum og greier

filteret kan du skifte da.. det er pollenfilteret...

vet ikke åssen det er på vectra b men uansett så er det en justering under eller rett bak håndbrekket som justerer det.. men husk det er en GRUNN til hvorfor du må justere.. å det kan enten være att vaieren bør skiftes og/eller att bremseskoene må byttes.. alt dette kan du gjøre selv...

kjøp en haines bok.. fås på torshov bilrekvisita

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er billigst liksom? vet at merkverkstedene har maskine. og prisen er dobbelt av hva jeg tar.. trenger ikke kjøre vacum hvis du har overtrykk på anlegget, og lekasjen er så liten at det holder noen år mellom her fylling.. hvorfor tror du vi kjører vacum?

kjølefirma du liksom... alle store verksteder eller merkeverksteder har a/c apparat... men er riktig att du ikke kan skifte ac gassen selv.. det må gjøres med vacuum og greier

filteret kan du skifte da.. det er pollenfilteret...

vet ikke åssen det er på vectra b men uansett så er det en justering under eller rett bak håndbrekket som justerer det.. men husk det er en GRUNN til hvorfor du må justere.. å det kan enten være att vaieren bør skiftes og/eller att bremseskoene må byttes.. alt dette kan du gjøre selv...

kjøp en haines bok.. fås på torshov bilrekvisita

Lenke til kommentar
Del på andre sider