Gå til innhold

Trekking av signalkabel | Batteri vs kondensator

Ranger emnet

sto0one

Anbefalte innlegg

Har trekt remote og signalkabel i min bmw e39 i dag. Siden det er en bil med bakplassert batteri går strømkabelen til dynamoen gjennom kanalen under dørene der jeg la remote og signalkabelen til forsterkeren. Signalkabelen ligger ca.2cm unna strømkabelen. Jeg lurer på om noen har erfart at det kan komme forstyrrelser inn på signalkabelen i form av induksjon fra dynamo-strømkabelen. Signalkabelen er skjermet, men vet ikke hvor godt. (Har ikke fått testet anlegget ennå.)

Lurer også på om jeg burde invistere i nytt batteri eller sette inn en kondensator. Batteriet jeg har nå er et standard biltema batteri.

Ground Zero Bilbatteri GZBP 12.2500 70aH 2500A peak. 2 690,00kr

eller

Kondensator Mundorf 1,5 F med Elektronikk og Voltmeter. 2 698.00kr

Hva vil gi den mest stabile spenningen til forsterkeren?

BMW 318i e46 (nå)

BMW 325i turbo e36

BMW 520i e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen nok en gang :)

Batteriet skal drive en Infinity Reference 1211A mono forsterker på 1500W. Tror du 1400 Ampere utgaven hadde passet bra?

Og, er dette batteriet bare for bilstereo så det skal kobles i paralell med det nåverende batteriet jeg har?

BMW 318i e46 (nå)

BMW 325i turbo e36

BMW 520i e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå bruker jeg HC1800 til 2 1500w forsterkere og det holder fint :)

det batteriet jeg skal selge er HC600 (det minste) og jeg kjørte KUN det batteriet i bilen min.. til anlegg (1500w amp og 1000w 4kanaler)

spilte 144,9dB med kun dette batteriet og gamle anlegget ;)

så om du kjøper 1400 så trenger du kun det ene batteriet :)

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ser ut som det blir 1800 Ampere utgaven på meg også siden HC1400 har så spesiell passform at den rett og slett ikke passer batterirommet mitt. (er for høy).

Hvor langt unna har du foresten sikringen fra + tilkoblingen på batteriet. Er det en regel om at det ikke burde være lengre en 50 cm. Hade vært kult om jeg hadde fått plassert sikringsboksen min i hatthyllen siden det er innebygget voltmeter i den, men det er ca. 3 meter ifra...

BMW 318i e46 (nå)

BMW 325i turbo e36

BMW 520i e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider