Gå til innhold

Spørsmål ang senkesett fra pedersens..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Vurderer å kjøpe 40mm senk fra pedersens.. De til 245. Dem passer vel på 240 ja? Er jo samme understell/oppheng.

Uansett.. Det jeg da lurer på, er det noe problem å få godkjent disse fjørene med demperene mine bak? (Hijackers). Tenker da på om fjøra kommer til å dette ut av festet i topp.

Skal handle meg bilstein med tiden, men det får neste lønning vise. Først å fremst er planen senkefjærer...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kamerat var og viste sitt senkesett nå på biltilsynet.

han har vanlige monroe dempere og han fikk det ikke godkjent. han fikk beskjed om og kjøpe kortere dempere eller bruke sånne band som på gamle biler som holder de oppe liksom.

han fikk det iallefall ikke godkjent så da vet du det.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Vet bare det at hijackersene er endel kortere enn orginale dempere. Har kappet bort ca 125mm av org fjæra bak, å når jeg jekker bilen helt opp, detter såklart fjæra av. Men hadde det vært 2 ringer til, hadde den holdt seg der. Derfor jeg lurte på dette.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å ta turen til BT og prøve det, mange rare meninger og folk på BT rundt om i vårt langstrakte land. En kompis av med fikk akkurat godkjent BMW 318 med 325 Motor og senke fjærer som var kappet to runder forran og en bak...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Vurderer å kjøpe 40mm senk fra pedersens.. De til 245. Dem passer vel på 240 ja? Er jo samme understell/oppheng.

Uansett.. Det jeg da lurer på, er det noe problem å få godkjent disse fjørene med demperene mine bak? (Hijackers). Tenker da på om fjøra kommer til å dette ut av festet i topp.

Skal handle meg bilstein med tiden, men det får neste lønning vise. Først å fremst er planen senkefjærer...

Hvorfor 245 fjærer til 240? Bakfjærene til 245 er hakket lengre.

Ang dempere så er vel Bilstein Clubsport litt kortere enn std.

Burde vel ikke være noe problem å få ett slikt sett godkjent om det finnes TUV papir på fjærene.... Men som sagt, det spørs hvor du viser den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 245 fjærene hakket lengre? Står jo 35mm senk på 240 og 40mm senk på 245.. Jeg vil ha mest mulig senk, derfor 245.. Eller..?

Uansett. Får vel kjøpe inn fjærene å dra å høre hva dem sier.. :)

Kan jeg få godkjent eksosen og senking når jeg har fått time til visning? Eller må jeg ha en annen time for godkjenninga?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme fjørene.. Er vel bare at 245 er litt høyere en 240 org. ? Derfor senker de 35 på sedan, og 40 på vogn..

Er 245 fjærene hakket lengre? Står jo 35mm senk på 240 og 40mm senk på 245.. Jeg vil ha mest mulig senk, derfor 245.. Eller..?

Uansett. Får vel kjøpe inn fjærene å dra å høre hva dem sier.. :)

Kan jeg få godkjent eksosen og senking når jeg har fått time til visning? Eller må jeg ha en annen time for godkjenninga?

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Har som sagt planer om å kjøpe bilstein clubsport dempere. Dem er vel kortere..? Men dette blir isåfall ikke kjøpt før etter godkjenning av senk.

Hvordan får jeg festet fjæra i fjærskåla?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ikke dumt sagt det der.. :P

Er det lang leveringstid på pedersens forresten? På dempere og fjærer?

Tåler framdemperene senkefjærer forresten? Tror jeg skal gå for senkefjærer og bilstein bakdempere på godkjenninga...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider