Gå til innhold

Hvordan hadde din drømme 2xx vært?

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde din drømme 2xx vært?

La oss si at man hadde hatt nok penger til å gjort hva man ville og godkjenning ikke hadde vært noe problem.

Sånn hadde min ene vært:

Kaross: Bygd om en 70-talls 245 til 2-dørs, med dører fra 242.

Diskret 80-talls vallåkra bredding som hadde begynt bak døra, med litt riller og div. Fjerna lle lister og viksern på bakluka.

Runde lykter og flatpanser, med gamle ræva og innjusterte gamle typen fangere. Fargen skulle vært dyp mørkerød metallic. Chrome speil. Lite scoop på panseret.

Interiør: nye typen dash, rekke med målere, innebygd gps.

R-sport ratt, Skinn recaro stoler og skinnbaksete med røde striper som hadde matcha fargen på bilen. Svarte dørtrekk og svart taktrekk. Solfilm på alle vinduene.

Understell: Poly foringer, 25 og 23 mm stabstag, justerbart panhardstag og momentstag. Coilovers foran og bak, så den hadde vært laaav. Skulle stått litt på nesa.

Motor og driverk: En heftig Chevrolet 350 med en girkasse som tålte alt. 400hk hadde sikkert vært greit.

b&m megashifter. Dobbel eksos hele veien med to 3 " utblås bak. 1031 bakaksel med truetrac.

Hjul: American racing 17". breie bak og litt smalere foran. Eller bredda 15" plåtiser.

Hadde nok blitt noe for seg selv den kjerra her. Syns 80-talls vallåkra 240ene er så sinnsykt tøffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min drømme 240:

Et NYTT 240 karosseri fra volvo.

så skrur man sammen en komplett bil med nye deler fra Volvos delekatalog.

Ex, org polaris felger, understell fra 240turbo/260, B230FK motor eller T5 med M90.. orginal 240 farge og så hel og orginal som mulig. nye sorte lister rundt om.

En uorginal ting: kvite blinklys. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grå metallic stasjonsvogn av nyest mulig årgang med "alt" utstyr. Hei, forresten, det er jo en slik jeg har allerede!

Alvorlig talt, jeg er mest interessert i en fin modell med så godt som originalt utseende - ikke noe ombygd karosseri eller noe slikt. Men en ekstra kraftig motor, derimot, kunne gjøre seg...

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver og samler delene, bilen finns....

245, hvit metallic, 17" titanfelger, "host"bmw"host" 3ltr V8 med manuell, "host"bmw"host" 540 og 750 kalippere, xc 90 t6 bremseskiver, diffbrems, hvite blinkers, svært moderat styling, men småplukk og detaljer. bra hjuloppheng og orginal innredning, skal være arbeidsbil for'n far....

kommer nok en prosjekttråd etterhvert, skal bare få ferdig den andre 245'n som skal være bruksbil i mellomtida og få igjen prosjektet fra rustsveising. det gidder jeg ikke å gjøre lenger, mye bedre å starte med det som er morro!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver og samler delene, bilen finns....

245, hvit metallic, 17" titanfelger, "host"bmw"host" 3ltr V8 med manuell, "host"bmw"host" 540 og 750 kalippere, xc 90 t6 bremseskiver, diffbrems, hvite blinkers, svært moderat styling, men småplukk og detaljer. bra hjuloppheng og orginal innredning, skal være arbeidsbil for'n far....

kommer nok en prosjekttråd etterhvert, skal bare få ferdig den andre 245'n som skal være bruksbil i mellomtida og få igjen prosjektet fra rustsveising. det gidder jeg ikke å gjøre lenger, mye bedre å starte med det som er morro!

3 liter bare? why?

Har en slik motor stående jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2006_0606DriftCar10003.jpg

Der ja, men bare en pen mørk blå farge, bur og 2 bøttestoler. Det hadde vært noe det :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 liter bare? why?

Har en slik motor stående jeg..

den har 218 hk, siden 220 er maks i 240. derfor. en 4 ltr hadde vært mest perfekt, men da tror jeg at jeg får trøbbel med bt...

men har noen planer på ettermontering, så får man godkjent den med v8'er først, så får vi se hva som skjer senere......

har en kompis som skal bygge motorstyring til meg, og det er vel ikke umulig å få ut 250 hester av den med litt elektronisk hjelp, ifølge han. hvor mye skal du ha for motoren? komplett med alt, og girkasse? send meg en pm!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 242 med 75-77 utseende. nesten original utvendig, bortsett fra høyde, felger/bremser og enderør. Og en meget lett bredding av skjermer forran og bak, nesten usynlig. Rørbærearmer og korte coilovers forran. 4-link, watt-link, coilovers, ombygde hjulhus, sellholm diffbrems og stikkaksler bak. Sellholm mpg-girkasse.

En eller annen sprek motor, 4-8 cyl. Kanskje en spesial B36 v8 med to ombygde 16v topper på med twinturbo, billet-veiv, h-profil osv....

Innvendig blir det bur og to stoler.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider