Gå til innhold

Vær så snill å hjelp..... :-(

Ranger emnet

SierraDude

Anbefalte innlegg

Helvete... Jeg gir meg over! Får ikke start på min 2.0is OHC. Plutselig heeelt død når jeg kjørte. Null respons ved gassing. Fikk start, gikk på laaaaaaaavt turtall. Nå starter den ikke i det hele tatt.

Det er ikke tenningsmodul, fordeler eller kabler (har gnist i alle plugger), får bensin (pluggene er fuktige), ikke bensinfilter, ikke bensinpumpe, bensinregulator. Kan ikke være dysene når jeg får bensin i stemplene? Har ikke sjekket vakuumslangene som en nenvte for meg. Hvor sitter de? Kan heller ikke være coilen i og med at fordeler får strøm? Kan det være hjernen?

Hjelp.... Hilsen en fortvilet stakkar !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være luftmengde måleren din, evt ledningsnettet til den siden du har prøvd en annen..

Mer sannsynlig er det nok at det er en giver, lurer på om det er induktiv giver på dem, så noen foreslo hall giver, men jeg tror ikke det er det..

Se om det er en giver enten ved svinghjulet eller kammen (toppdeksel, toppen)..

En induktiv giver skal gi fra seg et vekselspenning signal, husker ikke helt hva det veksler på i farten, men er den defekt så er det neppe noe liv i den i det hele tatt, enkelt å greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme prob på forden min.holdt på i 3 uker for å få den til å gå igjen.prøvde å taue den,skiftet alt som var å skifte...

solgte den til slutt til en venn som har det med å skifte klosser,regreim ol på alle biler han kjøper.han skiftet batteriet og bilen var som den skulle:mad:

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SierraDude

Giver? Hva slags giver?

Hvordan sjekker jeg om reg.reima har hoppet over noen tagger da? Tok lokket delvis av og reg.reima var jo på plass og gikk rundt og greier, hehe... Men vet ikke åssen jeg ska få sjekket om den hopper over tagger da? Ta den av?

På veivens reimhjul har du et tenningsmerke. Sitt det på 0. Da skal kamhjulets merke stå å peke mot et merke i toppen... Kan hende du må tørne motoren en runde hvis merket står 90gradder feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider