jonny be good Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 hei :) historien er sånn at jeg kjøpte en 740tic i rimelig bra stand ekstriør og intriør messig, men det var ei råde som hadde hoppet ut siden av blokka. bilen hadde da gått 340.000km og jeg betalte 2000kr for bilen. kan det være km standen som gjorde at råden hoppet sin vei eller et annet problem? kom med deres ideer. men tilbake til saken, jeg overhalte motoren fullstendig, med alle nye lager, pakninger og simmeringer. kjøpte også et sett med h-profil råder som er gode for 600k++ og et sett med ARP rådebolter som også skal være rimelige sterke. jeg er akkurat fylt 17år og har en gårdsvei jeg skal kjøre på, men hvordan vil dere annbefale og kjøre inn etter overhalingen? mvh johan kåre....:klovn: Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 ja slitasje rett og slett Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 ja slitasje rett og slett okey:) Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Innkjøring, vel. Man skal kjøre MINST 1000km med vanlig lett kjøring, ikke for mye turtall, og motoren skal ikke dra for tungt. Korte turer nå og da til 1000km er ikke bra. Kjøre lengre turer for hver gang. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Veldig splittede meninger om dette. Mange sier lavt turtall i starten og resten sier bånn gass og mye turtall så ting får slipt seg till. Du kan jo se det fra ett annet standpunkt da. Du bygger en ny motor og leverer den til maping. Tror du VS-ES-TS-AR etc etc setter motoren i benken og maper den på under 1000 omdreininger. Da har du nybygget motor og den blir jaget det den klarer. Dårlig med innkjøring der. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Det aller viktigste er at du lar motoren bli skikkelig varm før du belaster den! Er veldig greit med en oljetemp-måler da. Som tidligere nevnt i tråden, så er det veldig mange forskjellige meninger om innkjøring. Men jeg anbefaler deg å lese denne siden, så får du selv velge hvilken metode du velger. Jeg valgte selv den som står på siden, og det fungerte utmerket. Link: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 kansje vert greit da og kjøre di 1000km, før benking da..for å vere på den sikkre siden..om man liker å bruke tid på å skru ein motor inn og ut, noen ganger Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 når du leverer nybygd motor til mapping som ikke er starta, er de ten innkjøring ilagt ja før de tynes maks. m5 motor'n til en kompis kom hvertfal ferdig mappa og innkjørt fra v.s. når han sendte den bort til han Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Du trenger ikke kjøre inn 100 mil før du klemmer til... Om du mapper på gata er det jo bare en fordel at justerer finkjøringa først og etter det er det bare å begynne å lade.... Kjør en 10-15 mil så du er sikker på at alt funker om du er redd for det... Vidar kjører bare motorn varm og lar den putre og gå et kvarter eller noe også begynner han å dra pull... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet August 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 er ikke noe snakk om mapping her. bare vanlig innkjøring etter overhaling.. er ikke gjort noe som helst motor trimming. Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Innkjøring av biler har jeg ikke noe greie på, men traktorer/lastebiler har jeg en del erfaring med. Det jeg veit om traktorer er at de traktorene som blir kjørt inn i våronna med plog, harv eller lignende som butter ordentlig eller om høsten med henger på 10-12 tonn bak fort yter 20-30 hester mer enn en som blir kjørt inn etter veien.. Altså blir maskinene pressa til maks. Som noen her sikkert kommer til å forklare meg så er det selvfølgelig store forskjeller på en 2,3 liter 4-sylindra bensin og en 4,2 liter firesylindra diesel, men jeg veit også at det er mange likheter.. Begge typer motorer har jo for eksemplel veiv, råder, stempler, stempelringer, sylinderforinger(både og), ventiler, dyser, turbo, tørrsumpsmørning osv.. Jeg sier ikke dermed at det er sånn en bensinmotor skal kjøres inn, men det er tross alt en del likheter... Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.