Gå til innhold

innkjøring etter overhaling?

Ranger emnet


jonny be good

Anbefalte innlegg

hei :)

 

 

historien er sånn at jeg kjøpte en 740tic i rimelig bra stand ekstriør og intriør messig, men det var ei råde som hadde hoppet ut siden av blokka. bilen hadde da gått 340.000km og jeg betalte 2000kr for bilen. kan det være km standen som gjorde at råden hoppet sin vei eller et annet problem? kom med deres ideer. men tilbake til saken, jeg overhalte motoren fullstendig, med alle nye lager, pakninger og simmeringer. kjøpte også et sett med h-profil råder som er gode for 600k++ og et sett med ARP rådebolter som også skal være rimelige sterke. jeg er akkurat fylt 17år og har en gårdsvei jeg skal kjøre på, men hvordan vil dere annbefale og kjøre inn etter overhalingen?

 

mvh

 

johan kåre....:klovn:

bad-ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig splittede meninger om dette. Mange sier lavt turtall i starten og resten sier bånn gass og mye turtall så ting får slipt seg till. Du kan jo se det fra ett annet standpunkt da. Du bygger en ny motor og leverer den til maping. Tror du VS-ES-TS-AR etc etc setter motoren i benken og maper den på under 1000 omdreininger. Da har du nybygget motor og den blir jaget det den klarer. Dårlig med innkjøring der.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller viktigste er at du lar motoren bli skikkelig varm før du belaster den! Er veldig greit med en oljetemp-måler da.

 

Som tidligere nevnt i tråden, så er det veldig mange forskjellige meninger om innkjøring.

Men jeg anbefaler deg å lese denne siden, så får du selv velge hvilken metode du velger.

Jeg valgte selv den som står på siden, og det fungerte utmerket.

 

Link:

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke kjøre inn 100 mil før du klemmer til... Om du mapper på gata er det jo bare en fordel at justerer finkjøringa først og etter det er det bare å begynne å lade.... Kjør en 10-15 mil så du er sikker på at alt funker om du er redd for det... Vidar kjører bare motorn varm og lar den putre og gå et kvarter eller noe også begynner han å dra pull...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkjøring av biler har jeg ikke noe greie på, men traktorer/lastebiler har jeg en del erfaring med.

Det jeg veit om traktorer er at de traktorene som blir kjørt inn i våronna med plog, harv eller lignende som butter ordentlig eller om høsten med henger på 10-12 tonn bak fort yter 20-30 hester mer enn en som blir kjørt inn etter veien.. Altså blir maskinene pressa til maks.

 

Som noen her sikkert kommer til å forklare meg så er det selvfølgelig store forskjeller på en 2,3 liter 4-sylindra bensin og en 4,2 liter firesylindra diesel, men jeg veit også at det er mange likheter.. Begge typer motorer har jo for eksemplel veiv, råder, stempler, stempelringer, sylinderforinger(både og), ventiler, dyser, turbo, tørrsumpsmørning osv..

 

Jeg sier ikke dermed at det er sånn en bensinmotor skal kjøres inn, men det er tross alt en del likheter...

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår