Gå til innhold

feil med s3 etter chip

Ranger emnet

henrikfinne

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har nå chippet bilen min hos audisentrum.

Etter dette har et problem oppstått, og lampa i bilen på motorfeil lyser.

Bilen går mega dårlig, som om turboen ikke var der!

"popoffen" blåser ikke like høyt på samme turtall heller.

Etter et sjekk i vagcom, kom denne feilmeldingen frem; Fuel Trim Bank 1. System too lean.

Pratet med audisentrum, som mente det kunne være noe med lmm.

Synes dette er litt rart, for da jeg sletter feilen, går den som en kule en tid, til feilen kommer tilbake. alt fra 10min til en time.

Noen som har peil på hva dette kan være?

Utolig kjedelig!!

har for å nevne det byttet luftfilter.

S3 00" <3 <3

Toyota Corolla 95"

S3 01" :-) (SOLGT)

A3 99" 1,8T :-) (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo tenkes at LMM gir deg denne feilen. Har du og oljet luftfilter?

Har ikke AudiSentrum nye LMM liggende, som gjør at du kunne testmontere en og eliminere om det er dette som er problemet?

Kan jo finne deg noen andre 1.8T eiere som kunne låne deg en i 5min.

Du kan og starte med å koble ifra LMMen din HELT og vurdere om bilen din går like elendig etter dette. Normalt vil vel disse motorene gå i nødmodus som begrenser endel ting for å skåne motoren (tror at du har maks 4000omdr bl.a. i nødmodus). Neste steg vil være å vippe frem elektrorens og rense tråden i LMM og se om dette hjelper.

Forøvrig er jo 'too lean' for magert, som betyr at du har for lite fuel vel..?

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo tenkes at LMM gir deg denne feilen. Har du og oljet luftfilter?

Har ikke AudiSentrum nye LMM liggende, som gjør at du kunne testmontere en og eliminere om det er dette som er problemet?

Kan jo finne deg noen andre 1.8T eiere som kunne låne deg en i 5min.

Du kan og starte med å koble ifra LMMen din HELT og vurdere om bilen din går like elendig etter dette. Normalt vil vel disse motorene gå i nødmodus som begrenser endel ting for å skåne motoren (tror at du har maks 4000omdr bl.a. i nødmodus). Neste steg vil være å vippe frem elektrorens og rense tråden i LMM og se om dette hjelper.

Forøvrig er jo 'too lean' for magert, som betyr at du har for lite fuel vel..?

Problemet er at audisentrum er 3timer kjøretur vekk. Så ville helst slippe dette. men må man så må man.

Ja, har oljet luftfilter.

Kan prøve å få tak i LMM å se hvordan dette går.

Audisentrum sa ikke sikkert at det var dette, mente også det kunne være noe form for lekasje, at det ble sugd noe falskluft eller lignede.

Feilkoden kan tyde på en del ting.

Føre chippingen var det null problem.

I og med at bilen går helt jevnt og fint da feilkoden blir slettet, skjønner jeg ingen ting ..

S3 00" <3 <3

Toyota Corolla 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte bilen da den var gått 93 500km og ved 95 000km så var det havari, hadde bilen inne på veksted en gang og da fikk de ikke opp noe.. fant tilslutt ut at den var "hjemme-chippet" med alt for stort trykk.. TS anslo at bl gikk rundt med omkring 320hk med org turbo så det måtte jo gå galt... syns den gikk bra men har en Rs4 og så ble litt feil sammenligning.. herlig:( så nå trenger jeg en motor...

Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte bilen da den var gått 93 500km og ved 95 000km så var det havari, hadde bilen inne på veksted en gang og da fikk de ikke opp noe.. fant tilslutt ut at den var "hjemme-chippet" med alt for stort trykk.. TS anslo at bl gikk rundt med omkring 320hk med org turbo så det måtte jo gå galt... syns den gikk bra men har en Rs4 og så ble litt feil sammenligning.. herlig:( så nå trenger jeg en motor...

-

Dette var jo utrolig kjipt! også vare ned 95000 på telleren da.

"hjemme chip" er vell ikke stort å trakte etter, alt skal vell mappes og ordnes etter chip. Ikke bare stille opp trykk.

Hva sier forrige eier?

I og med den kun har gått et par tusen etter kjøp . .

S3 00" <3 <3

Toyota Corolla 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider