Gå til innhold

Spørsmål til de smarte her, gjelder Audi A4 B5...

Ranger emnet

ToyotaStarlet

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har da en Audi A4, B5, (1998 modell), sedan.

Akkurat nå har jeg en spiller som jeg skal bruke, og en forsterker liggende, som funker greit nok til et komp.sett.

Det spørsmålet mitt er:

Jeg skal ha bra bass, (ikke dunk dunk, men pen bass)

Så må jeg litt lyd fra musikken ellers.

1. Skal jeg da beholde orginalt foran og sette 6x9 i hattehylla? Samtidig ha en subwoofer eller to i bagasjen? Og driver 6x9 høyttalerene og subwoofer(ene) med forsterker.

ELLER

2. Skal jeg sette inn bra komp. sett foran og en subwoofer eller to i bagasjen? Og alt drives av forsterker(e)

Og siden det er sedan, hvis jeg går for 2. valget, kan jeg da sette inn 2 porter i hattehylla at jeg får bassen ut av bagasjerommet og inn i kupè'n eller fungerer det dårlig?

Håper noen har noen gode innvendinger og kanskje anbefalinger til utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart alternativ nummer to! :)

Har selv to stk 10" i bagasjen i en liten lukket kasse i Passat, det gir ganske pen bass, men ikke mye. Men siden du ikke er bassfreak klarer det seg i massevis. Og portflenser i hatthylle hjelper, eventuelt skiposehull eller aller best en båndpasskasse så du får all bass inn i kupeen. Det spørs bare hvor mye du vil skjære i bilen og hvor mye arbeid du vil legge i dette.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart alternativ nummer to! :)

Har selv to stk 10" i bagasjen i en liten lukket kasse i Passat, det gir ganske pen bass, men ikke mye. Men siden du ikke er bassfreak klarer det seg i massevis. Og portflenser i hatthylle hjelper, eventuelt skiposehull eller aller best en båndpasskasse så du får all bass inn i kupeen. Det spørs bare hvor mye du vil skjære i bilen og hvor mye arbeid du vil legge i dette.

Gjør alt for pen bass! Hehe

Men har noen anbefalinger av subwoofer(e) og forsterker til den/dem? Og komp. sett foran?... (Har forsterker til komp.sett fra før.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider