Gå til innhold

Banekjøring tar livet av motorfestene

Ranger emnet


turbotassen

Anbefalte innlegg

Ang sugekopp å at han er i så mye i Volvo forumet er sikkert pga, han må finne ut åssen en bil faktisk fungerer.. Noe det ikke står no om på japp forumet;P Bortsett fra hvilken dump å "trimpotte" som er best..

 

Men på tema igjen. Når dere sier felt vogn er det Volvo "Valp" dere tenker på da?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjører med forsterka fester og motorfeste til 140 rally på girkassa. Har funka bra for meg hittils.

Hvis ikke det holder så kan du lage ett 3. motorfeste fra topp til fjørtårn e.l.

 

Siden mr sugesnopp har brukt altfor mye gryn på tupperware bilen sin alt så kan han jo ordne seg skilt, da blir det i allefall 2 plåtbiter på bilen hans.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med forsterka fester og motorfeste til 140 rally på girkassa. Har funka bra for meg hittils.

Hvis ikke det holder så kan du lage ett 3. motorfeste fra topp til fjørtårn e.l.

 

Siden mr sugesnopp har brukt altfor mye gryn på tupperware bilen sin alt så kan han jo ordne seg skilt, da blir det i allefall 2 plåtbiter på bilen hans.

 

 

jeg skulle til og si det, han får få skilt da, hahha, blir kanskje litt dyrt det? for det nytter ikke leve svær kær på lånte fjær vettu(sugekopp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som bruker fester til B20 ifra volvofelt, det er i en rallybil å har holdt i mange år. kanskje ikke det letteste å få tak i men.... Jeg bruker forsterkede fester ifra KRB.

 

hehe... ja stakkars gutt;p

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers så kan jeg si at jeg kjøpte industrifester til min på TESS

 

motorfeste2.JPG

Nå skal du fortelle meg hva du betalte for de med eller uten fancy rabatter og med/uten mva. Jeg gikk runden på både TESS og ei anna lokal proffsjappe nedi her, men de fant bare noen slike som kosta tre formuer, per stykk. :(

EDIT: Også delenummeret på de da. Var vel det med eksenterbolter som var ekstremt dyrt..

 

Siden jeg måtte ha nedi motoren i bilen ganske kjapt kjørte jeg opp til bcb og kjøpte de såkalt forsterka motorfestene. Disse kosta 500-600kr for alle tre. *glemsk* Da jeg kom hjem så jeg at ett av de var fra Scantech(?), det som noen her inne påstår at går opp i vulkingen. Konfronterte bcb med det senere, men han påsto jo seff at de ikke har hatt noen klager og at det må skyldes brukerfeil / monteringsfeil. Ikke vet jeg, har holdt enn så lenge. :)

PS! Som butch og flere sier, ikke søl olje på gummifester! Da blir de :sick

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

eller drei et par nylon puter og borr 10mm hull i dem.borr også i orginal festene og dra igjen svarte topplokks boltene til volvo 16v topp(korteste).og skive og låsemutter.

da er du ferdig med motor som vrir seg pisset.

rister litegrann i bilen men hadde regna med mye mere risting!!

bruker orginal gearkasse feste bak for litt fjøring.

koster rimelig lite og er jævlig solid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørt med de nylonputene noe i lengden eller? vurderer å lage til selv, men har ikke bestemt meg om nylon, polyurethane, eller bare hokkipøkker.. spørs om det ikke blir poly da, med gjennomgående bolt bare

 

Poly får du kjøpt, lurer på om det er IPD som dealer de..

Vær obs på at Poly smelter lett(!).

 

Jeg kjørte i 2 år med Scan Tech dieselfester + øvre motorstag og det var STIVT og festene var gode som gull etter to års aktiv bruk (bane, street legal+++).

 

Da hadde jeg også masse grep (225 brede dekk, diffbrems), så jeg ville tro en "vanlig" volvo vil duge med scan tech dieselfester, så lenge man holder oljen unna.

 

Før eller siden vil festene ryke, det er slik de er designet (sikkerhetsårsaker fra volvo, at festene skal gi lett etter v/ kollisjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår