Gå til innhold

Banekjøring tar livet av motorfestene

Ranger emnet


turbotassen

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når du sier skikkelig herjing", hvor mye/lite moment etc har du i tankene da? Jeg regner med at en sliten B230ET bruker litt lengre tid på (is)bane enn et 500nm+ monster bruker. Og er det snakk om timer eller måneder før du river de i filler?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarte å ryke et sånnt mekonomen diesel feste på 5 min og det var helt nytt.. slang på et biltema feste jeg hadde ligende og det har holdt enn så lenge.. men har ryke noen feiltema fester før :p kollevold har vel sånne grp. a motorfester.. er en som bruker 240 grp.a festene på 200 sx med 500 hk og de har holdt i 1,5 år hvertfall..

har no lastebilhyttefester av no slag ligende..

 

DSCN3437.jpg

 

Heis fester er stivt og funker sikkert fint :)

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier skikkelig herjing", hvor mye/lite moment etc har du i tankene da? Jeg regner med at en sliten B230ET bruker litt lengre tid på (is)bane enn et 500nm+ monster bruker. Og er det snakk om timer eller måneder før du river de i filler?

siste bremsing ga 650nm.

sist nevnte løsning er det eneste som har funka for meg ivertfall.nylon og topplokks bolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..kollevold har vel sånne grp. a motorfester.. er en som bruker 240 grp.a festene på 200 sx med 500 hk og de har holdt i 1,5 år hvertfall..

 

Du kan ikke sammenligne dette direkte da, hele problemet her bunner egentlig også i at "sporvidden" på motorfestene til 240 er så liten. Hadde man bygget om hele høyre motorfeste til å være lengre ute, så hadde det blitt en helt annen belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly får du kjøpt, lurer på om det er IPD som dealer de..

Vær obs på at Poly smelter lett(!).

 

Jeg kjørte i 2 år med Scan Tech dieselfester + øvre motorstag og det var STIVT og festene var gode som gull etter to års aktiv bruk (bane, street legal+++).

 

Da hadde jeg også masse grep (225 brede dekk, diffbrems), så jeg ville tro en "vanlig" volvo vil duge med scan tech dieselfester, så lenge man holder oljen unna.

 

Før eller siden vil festene ryke, det er slik de er designet (sikkerhetsårsaker fra volvo, at festene skal gi lett etter v/ kollisjon)

 

 

du som har såpass mye effekt er det jo rart at det har holdt for deg!

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår