Gå til innhold

plages med bensintrykket

Ranger emnet

totte88

Anbefalte innlegg

hei, bensintrykket mitt daler på min 240 med FK motor..

har walbro pumpe i tanken(støtter 500 hhk) og en cosworth pumpe under biln(støtter 400 hk..

bilen nykker å går knapt, mister bensintrykk, daler ned til 1.5 bar..

noen som har tips???

kan det være filteret.. pleier disse å være problem???

TRENGER HJELP SNAREST.. sommertreff snart:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa du det til meg? hehe.. hvem er du da?:P volvo skal jo ha orginalt 2 pumper.. er nok ikke pumpene som er problemet.. har prøvd å kun kjørt med en.. det funker ikke.. skal prøve i morgen å fjerne bensinfilteret:) da BØR d funke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke ha to trykk pumper i sereie, da blir det jo bare ball.... Og den tank pumpa di, hvor har du handla den..? På ebay ellerno...? De walbro pumpene er nesten ALLTID kinavarer og har laber kvalitet....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøre med to trykkpumper i serie?? 240 har to pumper org. men den nede i tanken er lavtrykk fødepumpe til trykkpumpa under bilen..

Og hvis Walbropumpa (som jeg går utifra er trykkpumpe)nede i tanken holder til 500hk. så burde det holde en stund.. hvis du ikke har effekt over det da sef. :)

Og siden den ligger nede i tanken så trenger den sef. ikke fødepumpe. Så hvis bilen ikke går med bare walbropumpa så er det nok noe gærnt med den..

Men hvis walbro er en lavtrykk fødepumpe og den ikke er helt som den skal være,så leverer den ikke nok å kan du få slike problemer som du beskriver..

Ellers så er det alltid greit å skifte filter,sånn for bare å luke ut det hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider