Gå til innhold

Lagde bulk - ta på ansvarsforsikring - bonusspørsmål

Ranger emnet

Weezel

Anbefalte innlegg

Hei

Har vært så heldig å få lov til å lage en minibulk i en annen bil. Tenkte å ta dette på ansvarsforsikringen på min bil.

Bilen min er forsikret i gjensidige. Står på min far, med meg som hovedbruker. Vil min far miste bonus på sine øvrige biler, dersom jeg tar dette på min - eller er det kun kjøretøyet som er involvert som mister bonus?

Og bilen min skal selges rundt disse tider. Sett at jeg mister noe bonus, men selger bilen - vil jeg i det hele tatt måtte betale noe annet enn en eventuell egenandel? Når jeg sier opp forsikringen på bilen, så spiller det jo ingen rolle for meg hva neste forfall ville kostet grunnet bonustap - eller er jeg helt på jordet nå?

Vh

Nicolai

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den aktuelle bilen som få mindre bonus. Din fars øvrige biler berøres ikke. Hvis du selger den aktuelle bilen og kjøper en ny, vil den nye overta den samme lavere bonusen.

Hvis du registerer den nye bilen på deg selv, så spiller det ingen rolle hvilken bonus faren din har på en bil han ikke har.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes veeeldig rart ut,og har liten tro på det.

Hvis jeg da kjøper ny bil,og forrige eier hadde kræsja masse og hadde 0 i bonus,så mister jeg min? bullshit

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den aktuelle bilen som få mindre bonus. Din fars øvrige biler berøres ikke. Hvis du selger den aktuelle bilen og kjøper en ny, vil den nye overta den samme lavere bonusen.

Hvis du registerer den nye bilen på deg selv, så spiller det ingen rolle hvilken bonus faren din har på en bil han ikke har.

...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Hjelpe meg... La oss si at du har to biler. På den ene har du 70 % bonus, på den andre har du 60 %. Dersom du selger den med 60 % og kjøper en ny, vil du også få 60 % på den nye. Hvor vanskelig kan det være å forstå?

Skal være enig i at det opprinnelige innlegget hans var litt uklart, men det er jo ikke nødvendig å misforstå med vilje :-)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider