Gå til innhold

Spørsmål ang sub og forsterker..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har en forsterker (monoblokk) av typen Alpine MRP-M450 og 2*12" subber av typen Arizona Eagle (Led Hyperbass BP 12*2) som jeg har montert i bilen min.. I Eska til subbene lå det ei tegning på hvordan man kunne koble for å få max effekt.. Helt ned til 1 ohm.. Uansett.. Lurte på hvordan jeg skal gjøre dette..

Gjorde slik som på tegningen, men ble ikke lyd i subbene da..

Er 1 utgang til hver av subbene i kassen.

Noen som kan hjelpe..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du må brokoble subbene til forsterkeren da. + fra begge to til + på forsterkeren, - fra begge to til minus på forsterkeren. Subbene er vel på 4 ohm - så da er du ned i 2 ohm når det er brokoblet. Hvis det ikke er lyd da må det være noen annet som er problemet...får forsterkeren signal på signalkabelen fra spilleren (fading innstillingen), står crossover filter knappen på, etc. :)

VW IV R32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Er sånn ca slik jeg har det nå. Er da en sånn gullplatesak fra ene plussen til den andre plussen og samme på minusene på kassen. Deretter har jeg ei ledning fra + til + på forsterker og samme med minus.

Det som stod i det arket var noe om minus til + og den andre pluss og minus til forsterker ellernoe.. :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider