Gå til innhold

startproblemer. 2.3e

Ranger emnet

XperX

Anbefalte innlegg

Når jeg skal starte bilen min, hender det ofte at jeg må prøve en gang til. Den står og filer, vil liksom ikke starte. Så gir jeg opp å prøver en gang til. Noen ganger starter den helt normalt med en gang. Ser liksom ikke noen sammenheng i det. Trur kanskje det skjer mest ved varm motor. Hva kommer det av?

audi100. 2.3e 93 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går ut i fra at det er starteren som filer! da ville eg skjekket ledningen ned til start motoren om det kunne vert dårlig kontakt slik at starteren ikke får nok strøm! om eg skulle tippe så tror eg heller at starteren eg begynt og bli slitt

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat hatt kødd med min Audi 2,3 jeg også. På min var det startbryteren bak tenningslåsen som var defekt. Det kan også være en temp.sensor som er gåen. Det sitter to sensorer, en to-polet og en fire-polet i kjølevæsken din. Disse sitter høyt opp på motorblokken, på høyre side når du står foran bilen og kikker oppi motoren. Sjekk om du får gnist på pluggen, hvis du ikke gjør det så kan startbryteren være gåen. Tror bryteren koster rundt 150,- hos autoutstyr og ca 400,- hos Møller. Lykke til. Sjekk siste tråden av Zilla, der står det ganske mye info over et par sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider