Gå til innhold

HJELP- jeg har kjørt på.---

Ranger emnet

Vidunderet

Anbefalte innlegg

Hei alle- Vet ikke om jeg skriver rett plass nå siden jeg er ny her.

Men spørsmålet mitt- som jeg håper dere kan hjelpe meg med er rett og slett;

Var en tur i byen og kjørte,- brått blei ei bildør åpnet og selv om jeg svingte unna så kunne jeg ikke unngå å treffe den. Han påstår det er min skyld jeg mener det er hans.

Er det noen som vet noe om dette eller hørt om noen i lignende situasjon.. Please svar meg kjapt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg låner litt tråden da dette er løst.

Hva skjer hvis noen gutter skater i en uoversiktelig sving sent på natta. Fartsgrensen på veien er 60. Og en bil kommer i 60 gjennom svingen, han blir overrasket av skaterne og klarer ikke å svinge unna. Han meier den ene ned.

Vil sjåføren få skylda?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal klare å stoppe for enhver utilregnelig hindring elns?

det stemmer. ifølge paragraf tre i veitraffik loven skal den ferdenede i traffiken (les bilfører) kjlare å stoppe for en hver hindring man kan støte på. farten skal avgrenses til det omgivelsene tilsier. det er helt tragisk men slik er det i <norge. feks en på sykkel sykler over fotgjenger overgangen, dvs han har vikeplikt for deg da han sykler i en fotgjenger overgang, men kjører du på han så er det din skyld da du har vikeplikt da det er en ovetgang! tragisk? JA!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hmm, skulle gjerne sett en trailer klare å stoppe der hvis han kjørte i 30 Km/t.

Det som skjedde irl, var at jeg kjørte der, og klarte å svinge unna begge, uten noen problemer. Men det var en jækli uhyggelig episode. Var klokka halv fire om natta... Man hører ganske godt en bil her, så skjønner ikke hvorfor de var i veien...

Men det var bra at det gikk som det gikk. For det var skremmende...

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer. ifølge paragraf tre i veitraffik loven skal den ferdenede i traffiken (les bilfører) kjlare å stoppe for en hver hindring man kan støte på. farten skal avgrenses til det omgivelsene tilsier. det er helt tragisk men slik er det i <norge.

Jepp, dette er regelen. Dette betyr i praksis at han som åpnet døra er skyldfri i dette tilfellet. Sorry, men du blir nok nødt til å betale for påkjørselen.

Paragrafen er forresten nummer 13, ikke nummer 3:

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19860321-0747.html

§ 13. Særlige bestemmelser om kjørefarten

1. Kjørende må kunne stanse på den vegstrekning som den kjørende har oversikt over, og foran enhver påregnelig hindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider