Gå til innhold

HJELP- jeg har kjørt på.---

Ranger emnet

Vidunderet

Anbefalte innlegg

Er en grunn til at "alle" blir opplært til å åpne førerdøra med -høyre- hånd, og ikke venstre, siden du da får den ekstra svingen i kroppen og kan se bak deg om det er trygt å åpne døra. Hans skyld, detta skal han vite.

Det er nok mer vanlig å titte i speilet for se om det kommer noen. Jeg føler definitivt ikke for å bedrive akrobatikk på vei ut.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er dette noe nytt man har begynt med nå? Når jeg tok lappen ga de beng om du åpna døra med høyre arm,venstre arm,rompa,beinet....så lenge du fikk opp døra??

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dette er regelen. Dette betyr i praksis at han som åpnet døra er skyldfri i dette tilfellet. Sorry, men du blir nok nødt til å betale for påkjørselen.

Paragrafen er forresten nummer 13, ikke nummer 3:

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19860321-0747.html

FEIL, SeaLion. Så lenge vår venn befant seg i sitt eget kjørefelt, er det ene og alene han som åpnet døra uten å se seg for sin skyld.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette noe nytt man har begynt med nå? Når jeg tok lappen ga de beng om du åpna døra med høyre arm,venstre arm,rompa,beinet....så lenge du fikk opp døra??

Hehe, jeg lærte aldri det ihvertfall, verken på bil eller lastebil (forskjellige teoribøker/skoler) :)

Virker som en manøver for spesiellt distrè personer spør du meg. Blir jo som om jeg skulle gått av motorsykkelen på høyre side, for å slippe å bli overkjørt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle- Vet ikke om jeg skriver rett plass nå siden jeg er ny her.

Men spørsmålet mitt- som jeg håper dere kan hjelpe meg med er rett og slett;

Var en tur i byen og kjørte,- brått blei ei bildør åpnet og selv om jeg svingte unna så kunne jeg ikke unngå å treffe den. Han påstår det er min skyld jeg mener det er hans.

Er det noen som vet noe om dette eller hørt om noen i lignende situasjon.. Please svar meg kjapt!!

Dette skjedde bror min og for noen år, en kjerring åpnet døra foran bilen han sin i 20-30km/t. Hele sida på bilen måtta repareres for bulker og riper. Kjerringa fikk skylda.

#04 ST220, loaded!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo i veitrafikkloven at du skal kunne stoppe for en hver påregnelig hindring. Og en bildør som plutselig flyr opp er IKKE en påregnelig hindring. Sålenge du var ellers aktsom, fulgte fartsgrensa osv, så er det HANS skyld.

Skriv skademelding hos snuten, få de til og uttale seg om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring fyren, si du vil skrive skademelding. Om han ikke vil så sender du inn skademelding til selskapet likevel og sier at motparten ikke ville skrive. Ditt selskap tar så kontakt med motpartens selskap som igjen purrer på tomsingen som åpna døra. Dermed er mølla igang og selskapene må ordne opp. Tomsingens selskap må naturligvis betale for skadene på din bil.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider