rakriste Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 flere søker tips og slik til budget bygg av motorer.. og kom over en fin side med tips til porting av topplokk. mange vil nok fraråde enhver å gjøre det selv, men om man ikke satser på race-bruk men bare vil ha en forbedring så kan dette være noe.. godt verktøy er vel nøkkel til bra utførelse, så får vel bestille det. http://www.sa-motorsports.com/diyport.aspx edit: kan jo ta med DIY til finnish + i blokka også http://www.sa-motorsports.com/blkdiy.aspx Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Bare man lukker øynene når de skriver at man skal bruke pakningen til å portmatche med så.... Og at man skal polere kammeret...grøss... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Kan vel heller kalle det salgside for slipe*duppe*ditter*datter.. Funker sikkert fint på gressklipperen :) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Bare man lukker øynene når de skriver at man skal bruke pakningen til å portmatche med så.... Og at man skal polere kammeret...grøss... Er det ikke ymse toleranser på hvordan en pakning er stanset ut? Er det ikke bedre å bruke engineers blue eller tannkrem som setter avtrykk? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Er det ikke ymse toleranser på hvordan en pakning er stanset ut? Er det ikke bedre å bruke engineers blue eller tannkrem som setter avtrykk?Jupp. Pakninger er laget for å tette,ikke som mal for blueprinting av motorer... Har man en sånn "oversize" innsugspakning som selges her og der,og portmatcher etter den,så har man en innsugskanal som buler ut som en ballong rett før og rett etter pakningsflata (hvis man da ikke graver ut grovt hele veien,både opp og ned sånn at arealet opprettholdes hele veien. Men da må man vite hvor stort det bør være før øksa kommer frem...). Hele ideen med javnt tverrsnitt går ut av vinduet med sånn matching... Man kan enkelt lage en "pakning"/ mal av f. eks et lokk fra en iskremboks (tynn plast...formstabilt og fint...eller 1.5mm alu),og matche denne til det hullet som er størst,og så matche det andre,være seg om det er toppen eller manifolden,til dette...Da beholder man ihvertfall relativt nøyaktige diametre over hele portens lengde. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hclande Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 flere søker tips og slik til budget bygg av motorer..og kom over en fin side med tips til porting av topplokk. mange vil nok fraråde enhver å gjøre det selv, men om man ikke satser på race-bruk men bare vil ha en forbedring så kan dette være noe.. godt verktøy er vel nøkkel til bra utførelse, så får vel bestille det. http://www.sa-motorsports.com/diyport.aspx edit: kan jo ta med DIY til finnish + i blokka også http://www.sa-motorsports.com/blkdiy.aspx finner ikke denne siden jeg, er det noen som har lagret disse artikklene og kan legge de ut her kansje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.