Gå til innhold

Volvo 245 Turbo

Ranger emnet


242-T6

Anbefalte innlegg

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått sammen bilen nå igjen, ble satt sammen av deler som jeg fant i garasjen. En lavbudsjett reserve motor. Hele motoren kostet 300kr i pakninger og 400kr på olje. Billigste motoren jeg har hatt.

 

Det ble montert ei B21A blokk, med en portet 398 topp, B kam fra B23ET Måtte også bytte startmotor og Turbo etter havariet. Så jeg måtte bare montere en turbo jeg hadde liggende. En ny 13g fra V70.

 

Kjører 1,6 bar ladetrykk med 10:1 i kompresjons forhold :)

Funker kanon det. Den går ikke like bra som forige motoren, men tipper den har ca 250hk

 

10:1 i kompression, er ikke det litt mye for turbo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noe formening om ca hvor mye stemplene i en b21a takler? (hvis en ser bort ifra å drepe dem med tenningsbank mener jeg)

for det er vel de som mest sannsynlig gir seg først i en a-motor..

skal prøve et ganske likt oppsett selv, så er litt nysgjerrig :D

 

veldig fin stasjonsvogn forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Utrolig feit vogn, synd med havari da. Men med det engasjementet du har vist tidligere, så tipper jeg at du er sterkt tilbake in no time. :)

 

hehe, a den blir nokk og tippe over 400hk en dag. Men B21 skal få stå i ei stund. For 6 ern har første pri, og Gr-A bilen etterpå

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da er det påbynt overhaling! igjen...

 

Holder på å motere polyuretanforinger i hele understellet nå, ny blokk står for tur. Har bestilt ei FK blokk, borret 0,3 nye FK stempel, eagle H-profil staker og balangsert veiv.

Skal kjøre med R-dysene og 3" lmm, Så blir det muttret på en KKK24 snurre fra V70R.

Nye hjul lager, R-sport trekk og polering står også for tur.

 

Det er bare en ting....

Klarer bare ikke å slå i fra meg tanken om en fet 242 bruksbil igjen. Har fått en kanon ide på hjærnen.

Det er litt upraktisk med 2dørs til burks bil, men tøft.

Det tøffe veier opp for det upraktiske ikke sant?

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår