Gå til innhold

Felgimpress ...

Ranger emnet

Ghost.

Anbefalte innlegg

hej folks nå håper jeg å få lært dette for alltid for engangskyld...

ok saken er

hvis jeg har en felg... som er "dyp"

er impresset ET 5 eller 15 dypere felg ? dvs bygger ut..

hva er CA ET ( impress ) på denne :

mearly.jpg

og CA Et på denne :

GetImg.asp?FileID=1058&xsize=250

her et bilde som forklarer men ikke sikker på at det gir noe mening :

offset_diagram.gif

takk for alle svar

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk =)

edit : ok dette er litt dumt men etter å ha sett på biler og lest så skjønner jeg forsatt ikke prinsippet på hele greien ... - + ET jeg vil bare vite

fra senter av felgen hvis ET er 5 eller 45 da er det enten 5mm eller 45 mm fra senter til ytterste kanten ?... blir ikke det litt lite ? hvis det er slik det virker ?

for eks se første bilde... det ser det ut som felgen stikker ut minst 10 CM ut fra midten ?

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk =)

edit : ok dette er litt dumt men etter å ha sett på biler og lest så skjønner jeg forsatt ikke prinsippet på hele greien ... - + ET jeg vil bare vite

fra senter av felgen hvis ET er 5 eller 45 da er det enten 5mm eller 45 mm fra senter til ytterste kanten ?... blir ikke det litt lite ? hvis det er slik det virker ?

for eks se første bilde... det ser det ut som felgen stikker ut minst 10 CM ut fra midten ?

Du har dette litt feil. ET er fra SENTER av felgbanen til anleggsflaten mot bremseskive. ET (+)5 vil da si at anleggsflaten mot bremseskiven er 5mm på utsiden av senter av felgbanen.

Har kompletert bildet litt for å tydeligjøre dette:

Offset.jpg

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det forteller ikke noe om felgens "dybde" ?

den avstanden på bilde

og etter det bilde jeg så da regner jeg med at det er bra med HØYERE ET for breier felg ?

Nei forteller ikke noe om dybden i utgangspunktet, men inndirekte sier den jo noe om det; hvis du har et13 og 10" brei felg sier det seg at det er mye dybde i felgen :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider