Gå til innhold

Trenger tips angående råkjøring

Ranger emnet

RS2

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:

Satt å leste VG på nettet der står det sam vanlig om råkjøring å unge som dør i traffiken. Så tenkte jeg hva kan vi på bilforumet.net gjøre med dette. Det jeg tenkte på er hva vi mener kan gjøre traffiken tryggere. Dette er ikke ment som en bønn til alle å slutte å kjøre fort, race mot hverandre osv. Men det jeg lurer på er hva vi ønsker av staten som hjelp. Fordi jeg tror dette er tidpunktet vi kan bli hørt på. Jeg er ikke noen verden mester bak rattet jeg men jeg ELSKER å kjøre fort å race med andre.

En ting vi alle har til felles her inne er at vi elsker allt med motor å hjul som går fort. Men ingen av oss vil miste noen venner i traffiken.

En annen ting som jeg og en kopis snakket om i går var at ingen medier har snakket om dette forumet, men som han sa da må vel en dø først. Jeg syntes det da er liit seint.

Vi har jo så mage eksempler på at pol10 har dritti seg ut når det gjelder "treffene" våre. Det står 50 biler på forebu med ca 200 til 400 hk i hver bil. Nei her kan dere ikke være så da jager de oss alle ut på E6 for å leke. Det samme gjelder jo på Ringbanen når vi var der. Pol10 kom jo ikke men han som kan var redd for å få bråk med pol10.

Grunnen til at jeg spør dere om dette er fordi jeg ikke har pæiling på hva de kan hjelpe oss med. 1/2 grunnen til at jeg kjører fort noen ganager er jo spenningen med kanskje å bli tatt.

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hadde hjulpet hvis man hadde fått en ordlig Drag bane hvor man kunne kjøre i helgene. samt mere banekjøring :)

Jeg håper det blir noe av det anlegge det har tengt til å bygge ved Gardermeon.. alle motorsport grener.. ink F1 godkjent bane alla Silverstone, gokart, road racing, motorcross, bilcross, rally cross og Drag.

Vi kunne kansje starte en underskrifts kampanje hvor vi forlanger et straks tiltak og en plan for fremtiden :)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

Jeg tror det hadde hjulpet hvis man hadde fått en ordlig Drag bane hvor man kunne kjøre i helgene. samt mere banekjøring :)

Jeg håper det blir noe av det anlegge det har tengt til å bygge ved Gardermeon.. alle motorsport grener.. ink F1 godkjent bane alla Silverstone, gokart, road racing, motorcross, bilcross, rally cross og Drag.

Vi kunne kansje starte en underskrifts kampanje hvor vi forlanger et straks tiltak og en plan for fremtiden :)

Det er ikke så dumt...! Underskrifts kampanje er ikke så galt? Hvis det hjelper noe? Hadde ikke gjort noe å hatt Ringbanen oppe en gang i uka feks. Eller bygging av en motorbane på lik linje som ACR her nede...

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

har hørt noe om dette jeg oxo. Sendte inn et spørsmål til Tett på nett: Samferdselsminister Torild Skogsholm om dette i VG i morgen får se hva hu sier

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygg/ tilgjengeligjør baner for de motorinteresserte!!!

Og disse banene må være såpass tilgjengelige at man kan dra dit for å kjøre på kveldstid. Det blir ganske håpløst å reise til rudskogen for å kjøre dersom man bor vestfold... da vil enkelte kjøre gris på gata istedenfor.

Politiet kunne gjerne vært med å arrangere banetreff etc for min del.. tror det kunne vært positivt å skape et miljø rundt en slik bane...

Når det gjelder kjøring på vanlige veier så er jeg såpass pinglete at jeg kjører ganske sakte.. bilen min er dessverre en magnet for politi og fordomsfulle gamlinger! Men jeg følger trafikken da.. blir liksom litt idioti å utsette meg selv og andre for fare ved å holde akkurat fartsgrensene når veien fint tåler høyere hastigheter.

Jeg savner California mere og mere...Norge er et "høl" på mange ting, og myndighetenes styring av Norge suger deluxe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ifølge myndighetene er bil et onde, det ser en på holdningen til staten ang, bil etc.

Tror neppe staten vil gi bedre kjøreopplæring (banekjøring, drag etc) pga at da vil jo flere folk kjøre som svin på veiene.

En underskriftkampanje er ikke nok.Det må hardere skyts til for å vekke noe interesse til staten, streik, sakte kjøring, boikotting etc.

Det hjalp ikke trailersjåførene å stanse trafikken da de holdt på.De starta med underskrifter og leverte dem til stortinget, som sikkert kasta dem i søppla med engang dørene ble lukket.

Heller ikke da NAF protesterte mot avgiftene hjalp underskriftkampanje.

Vi får gjøre som i Frankrike, stå sammen og stenge trafikken og når politiet kommer for å taue oss vekk så hiver vi dem vekk!

Selv om vi da nok blir både tiltalt, arrestert og fengsla.Norge er jo fremdeles et kommunistland/diktatur på det området!

Hadde det vært fotball eller golf det hadde vært snakk om så hadde det gått med underskriftkampanje, men noe som har med bil å gjøre!!! Neppe!!!

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider