Arctur Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 jeg har undersøkt og sjekket i et par måneder nå på nettet, og siden jeg akkurat har kommet til Norge igjen tenkte jeg å ta ringe litt rundt til BT og mase, fordi: Er det enda ikke NOEN som har peiling på hvordan det ligger an med godkjenning av Skyline? Noen steder sier de planke, andre steder umulig. Jeg har en 2000 Skyline GTT R34 stående i Japan, alt er helt originalt og greit, 280 hester osv. En eller annen må vel ha godkjent en slik gjennom TUV? Og selv om det er gjort, må man da gjøre alt om igjen eller "kjøpe" papirer av vedkommende? mvh. Magnus Siter 2000 Nissan Skyline R34 GT-T (Til salgs) 1997 Mercedes R129 SL 7.3 AMG evt. Brabus Ønskes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larstu Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Siste ord i sagaen om Skyline registrering er nok ikke sagt, men pr dags dato så er registrering av nyere Skyline (R32-R34) ikke mulig. Kvota for registrering på motorhistorisk unntak er full, så døra for dette smutthullet er lukket for godt. Reglene for registrering på unntaksregel for biler som tidligere har vært registrert i EU/EØS eller USA ble strammet inn av biltilsynet ved nyttår. JDM biler som Supra, Skyline, RX7 osv kan ikke lenger registreres på denne unntaksregelen, selv om de har vært registrert i EØS eller USA tidligere. Merk at dette ikke gjelder for biler som er produsert for Europa (F.eks eurospek. Supra, RX7). Desverre finnes det ingen Skylines som er produsert for Europa, alle er JDM. Enkeltgodkjenning med TÜV papir går heller ikke fordi TÜV ikke kan skaffe de riktige papirene eller underlagsdokumentene som BT krever. Slik saken står i dag så krever Biltilsynet omfattende tester for å godkjenne bilene. Dette inkluderer flere typer kollisjonstester mm. Det sier seg selv at dette vil koste millioner av kroner i materiell og honorar, og selv da er utfallet usikkert. Kanskje godtar ikke BT resultatene allikevel, eller så kan man risikere at bilene stryker på testene. Et mulig håp for fremtiden er at BT senker kravene til dokumentasjon og/eller godtar dokumentasjon fra Japan. Evt. krever tester som ikke er så omfattende at det blir for dyrt å gjennomføre de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PeteR33 Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 SFOOR holder på å rede ut dette. Avgjørelse kommer innen 1-12 måneder (avhengig av hvem du snakker med). Alt tyder på at det igjen skal bli mulig å regge under §1-15 men det som ikke er tvil er at bilen din må være 100% orginal som den forlot fabrikk. Mytene er mange og mye om dette med ta kontakt med SFOOR for å vite noe konkret samt hvor du skal sende søknad. SFOOR - Statens vegvesens Spesialistgruppe For Ombygde, Oppbygde og Reparerte kjøretøy Siter Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 wow! så da finnes det kansje håp?? Magnus- fikk desverre ikke besvart den siste mailen fra deg i går. får bareopp feilmld på server som ikke godtar mailadresse osv(kødd med min maskin):popcorn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 alfaset auto har papirer på skyline. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 alfaset auto har papirer på skyline. hmm. hvordan fikk de til det? Hørt over en stund at N4S har vært godt på vei i riktig spor.. Hører jevnlig med Alfaset ang bil med skilter, og de skulle gi beskjed asap. ikke hørt noe.. heller ikke fått med meg at noen av bilene deres er blitt regget, ihvertfall i år???:helpme: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 de har vist solgt en eller to stk i år. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 om det er med skilter høres det jo lovende ut.. får ta en tlf :) takker for at du sa ifra, for det hadde vel ike de tenkt å gjøre da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 alfaset auto har papirer på skyline. Flere som har skilter på Skyline.. men nå er det slutt på alle kanter. Ifølge de som har strevd hardt sier biltilsynet at for hvert hinder de kommer forbi så skal de legge ett nytt ett men kun fremtiden vil vise. Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 rart at de har brosjyrer i butikken som det står pris MED skilter da! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 rart at de har brosjyrer i butikken som det står pris MED skilter da! har hele tiden fått priser med skilt fra dem, selv om dem ikke har kunnet levere meg... hadde du giddet å sende meg en av hver brosjyre, så setter jeg over penger for porto osv?? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 kan stikke innom en dag jeg har tid. send meg adressen din på PM du. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 rart at de har brosjyrer i butikken som det står pris MED skilter da! Da er de registrert de FØR biltilsynet satte ned foten ;O)Nå har de satt ned foten til de grader Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killerFly Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Noen som vet noe mere? Om di har kommet noe lenger? Siter Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her.. Proskjektsiden og oversikt over bilene.. http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 tror ikke det desverre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg