Gå til innhold

Godkjenning? Final word?


Arctur

Anbefalte innlegg

jeg har undersøkt og sjekket i et par måneder nå på nettet, og siden jeg akkurat har kommet til Norge igjen tenkte jeg å ta ringe litt rundt til BT og mase, fordi:

 

Er det enda ikke NOEN som har peiling på hvordan det ligger an med godkjenning av Skyline? Noen steder sier de planke, andre steder umulig. Jeg har en 2000 Skyline GTT R34 stående i Japan, alt er helt originalt og greit, 280 hester osv.

En eller annen må vel ha godkjent en slik gjennom TUV? Og selv om det er gjort, må man da gjøre alt om igjen eller "kjøpe" papirer av vedkommende?

 

mvh.

Magnus

2000 Nissan Skyline R34 GT-T (Til salgs)

1997 Mercedes R129 SL 7.3 AMG evt. Brabus Ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste ord i sagaen om Skyline registrering er nok ikke sagt, men pr dags dato så er registrering av nyere Skyline (R32-R34) ikke mulig.

 

Kvota for registrering på motorhistorisk unntak er full, så døra for dette smutthullet er lukket for godt.

 

Reglene for registrering på unntaksregel for biler som tidligere har vært registrert i EU/EØS eller USA ble strammet inn av biltilsynet ved nyttår. JDM biler som Supra, Skyline, RX7 osv kan ikke lenger registreres på denne unntaksregelen, selv om de har vært registrert i EØS eller USA tidligere. Merk at dette ikke gjelder for biler som er produsert for Europa (F.eks eurospek. Supra, RX7). Desverre finnes det ingen Skylines som er produsert for Europa, alle er JDM.

 

Enkeltgodkjenning med TÜV papir går heller ikke fordi TÜV ikke kan skaffe de riktige papirene eller underlagsdokumentene som BT krever.

 

Slik saken står i dag så krever Biltilsynet omfattende tester for å godkjenne bilene. Dette inkluderer flere typer kollisjonstester mm. Det sier seg selv at dette vil koste millioner av kroner i materiell og honorar, og selv da er utfallet usikkert. Kanskje godtar ikke BT resultatene allikevel, eller så kan man risikere at bilene stryker på testene.

 

Et mulig håp for fremtiden er at BT senker kravene til dokumentasjon og/eller godtar dokumentasjon fra Japan. Evt. krever tester som ikke er så omfattende at det blir for dyrt å gjennomføre de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFOOR holder på å rede ut dette. Avgjørelse kommer innen 1-12

måneder (avhengig av hvem du snakker med). Alt tyder på at

det igjen skal bli mulig å regge under §1-15 men det som ikke er

tvil er at bilen din må være 100% orginal som den forlot fabrikk.

 

Mytene er mange og mye om dette med ta kontakt med SFOOR for å

vite noe konkret samt hvor du skal sende søknad.

 

SFOOR - Statens vegvesens Spesialistgruppe For Ombygde, Oppbygde og Reparerte kjøretøy

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
alfaset auto har papirer på skyline.

 

Flere som har skilter på Skyline.. men nå er det slutt på alle kanter. Ifølge de som har strevd hardt sier biltilsynet at for hvert hinder de kommer forbi så skal de legge ett nytt ett men kun fremtiden vil vise.

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår