Marulk Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Er dette mye arbeid eller passer mye sammen? 91mod OmegaA 2,6i automat, rekke6 ->88mod Senator 3,0i rekke6 Noen som har vært borti noe lignende?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord Man Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 er ikke så mye arbeid nei. alt passer jo rett på. men når du først er i gang burte du jo bytte til manuell også, og da trenger du mellomakselen til en manuell omega\senator. Siter Opel har Rekorden '85 Opel Rekord 3.0i '84 Opel Rekord CD 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 jepp, er ikke mye ombygging der nei :D skaff deg senator sperre også! Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alekspp Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Chall skrev: jepp, er ikke mye ombygging der nei :D skaff deg senator sperre også! er ikje spærra på omega og senator det samme? Siter ford mondeo 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marulk Skrevet August 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Passer alt ??? hva med starter og dynamo ?? Manifoild ? Dersom jeg skal bytte til manuell må vel tenninga, radiator og drivakslinger også byttes?? Senator-sperre ?? Diff-sperre du mener da ? Blir litt mye tror jeg bilen slipper lett nokk som det er... Dette hørtes veldig bra ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord Man Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 starter og dynamo får du jo med på den nye motoren, men ellers passer det også over ja. du trenger ikke gjøre noe med tenninga når du bytter til manuell, trenger ikke gjøre noe med radiatoren heller (hvorfor skulle du det???...). mellomakselen må byttes ja. få tak i en fra en orginal 3000, eller fra senator B 2,5i/3.0i med manuell- koster ikke mere enn 500,- eller noe og tar ca 20min å bytte. Siter Opel har Rekorden '85 Opel Rekord 3.0i '84 Opel Rekord CD 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marulk Skrevet August 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Automat har oljekjøler i radiator... Trodde det var noe med tenninga ettersom en automat må stå i P for å starte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 du må koble om på kontakten til park greiene for å lure hjernen til å tro at det er automat. Slik jeg har forstått det. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 senatoren min har kansje 5% brems, innerhjulsspinner!jævla kjedligt! det er en 92- 3.0 senator med manuel kasse! hvorfor har jeg det!! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord Man Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 da trur jeg det er noe galt med sperra di... på min er det 74% og det er det det skal være... på 3literen senator A ihverfall. og på 2.5i senator B jeg hadde var det noe sånt der også. spant hverfall på begge uansett... Siter Opel har Rekorden '85 Opel Rekord 3.0i '84 Opel Rekord CD 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 jeg byggde om min 2,6 til 3,0 brukte opp igjen dualramsystemet. jeg valgte og beholde automaten på min. min 3,0 motor kommer ifra en Senator B så var ferdig med brei reim. eneste som måtte tilpasses var og borre 2 hull og gjenge i toppen for festet til dualramsystemet. men var gjort på 5 min ;) Siter Status Bilpark: Omega 3000 Turbo, Omega 3000, Omega 2,0, Omega 2,6, Rekord E2 2,2i, Rekord E1 2,0S, Rekord D 1,9, Ascona B 2,0S. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 er ikke noe feil med senatoren min, har sett et drøss av sentor b på youtube som bare spinner på et hjul! noen som har en passene diff tilsalgs? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Sæther Racing skrev: er ikke noe feil med senatoren min, har sett et drøss av sentor b på youtube som bare spinner på et hjul! noen som har en passene diff tilsalgs? min begynte og spinne på begge etter bytte til 3,0 :) Siter Status Bilpark: Omega 3000 Turbo, Omega 3000, Omega 2,0, Omega 2,6, Rekord E2 2,2i, Rekord E1 2,0S, Rekord D 1,9, Ascona B 2,0S. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.