Gå til innhold

83 mod golf 1.5

Ranger emnet

c00p

Anbefalte innlegg

Jeg har en 83 mod golf mk1 1.5. Jeg har veldig lyst til å bygge den om til bakhjulsdrift, og sette inn en større motor. er det noen som vet hvor mye jobb/hvorr mye det koster?

Tar gjerne imot al mulig av tips jeg kan gjøre med bilen!

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Skal vis se, tretusen der , fjortentusen sånn, mumle mumle, pluss treogførti, minus åtte for de boltene du ikke trengte, mumle, mumle, mumle, åja, mellomaksel må du åsså ha, pluss moms, nei faen jeg må jo trekke fra rabatten før momsen, knaste knattre mumle mumle, hmmmm.

- Det blir toogtredvetusenfirehundreogatten kroner!

- Kompisen min klarte det på trehundreogførtiåttetimer, men han er jo utdanna oppretter, så da må vi nok legge til førti prosent på deg, skal vi se, slurp mumle mumle.

- Firehundreogåttisjutimer og et kvarter bruker du, pluss lunsjpause!

;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by c00p

Jeg har en 83 mod golf mk1 1.5. Jeg har veldig lyst til å bygge den om til bakhjulsdrift, og sette inn en større motor. er det noen som vet hvor mye jobb/hvorr mye det koster?

Tar gjerne imot al mulig av tips jeg kan gjøre med bilen!

det er mulig og gjøre dette men det tar tid og mye arbeid.

det trenger er en tunnel bakover

jeg tror jeg heller bygg om til syncro... fullt ralley understell.

på en einser...... det er det ikke mange av.

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

- Skal vis se, tretusen der , fjortentusen sånn, mumle mumle, pluss treogførti, minus åtte for de boltene du ikke trengte, mumle, mumle, mumle, åja, mellomaksel må du åsså ha, pluss moms, nei faen jeg må jo trekke fra rabatten før momsen, knaste knattre mumle mumle, hmmmm.

- Kompisen min klarte det på trehundreogførtiåttetimer, men han er jo utdanna oppretter, så da må vi nok legge til førti prosent på deg, skal vi se, slurp mumle mumle.

;)

:D

Ikke skrem vannet av folk da KID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Tror du glemte fustasje opphengskulene og den helt nødvendige trim lysbryteren så da må vi plusse på 2 kr og 50 øre + ein båt is

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

:D

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køddesvaret var bare for å demonstrere at som man spør får man svar!

Spørsmålet om hvor mye jobb det er og hva det koster er selvsagt helt umulig å svare på!

Kommer jo helt an på ambisjonsnivå teknisk og finishmessig, hvor mye du kan/vil gjøre sjøl og hvor bra tilgang du har på billige deler.

Hadde mye heller kjøpt en bakhjulsdrevet bil og brukt penga og arbeidslysten på å gjøre den så morsom som mulig. Det tror jeg du får mye mer glede av.

Vil du absolutt være annerledes kjøper du f.eks en Golf II Syncro, tar ut drivakslene foran og sveiser midtdiffen (hvis det lar seg gjøre?).

Var vel en bakhjulsdrevet Audi S2 Coupe på Gatebil i sommer;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største utfordringen blir vel å lage plass til drivverk .. + finne ut hva drivverk som passer. Sånt kjapt tenk må det vel bli bakaksling fra golf 2 synkro - girkasse fra et eller annet bakhjullstrekk. For så å finne en motor som kan settes oppi andre veien. Hvis du monterer radiatoren bak går vel kanskje akkuratt en 5 sylindret audi maskin opp der da ... Så en slik i et bil blad her - den var 4wd da.... bygget for pikes peak

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWLOVAH

Pistasjeopphenget heter det hehe

Du glemte det viktigste da rabalderfjæra!!! Den må du minst ha 4 stk av!

Hehe

Lykke til! Einseren er min favoritt min enhjørning hehe Så skal nok ha bakhjulstrekk på en av de etterhvert å! Da blir jo Golf helt perfekt!

Hehe =o)

Meinte at det hette fustasjeopphengsforkopling eg =o)

Er blitt brukt tunnell og drivverk bak fra passat. Men er vel kansje like greit lage 4x4 da =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider