Gå til innhold

Golfen Min :)

Ranger emnet

Chosen

Anbefalte innlegg

• Svar 321
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Man kan ha konfilter på golfen, men problemet er bensinmengde fordeleren. Tror jeg har sett bilde av et kit man kunne få til det, men om det var seriøst eller bare ment som spøk vet jeg ikke. Man får jo grei lyd med et vanlig innstsfilter allikevel, så man tjener neppe så mye på å bygge om for å bruke konfilter. du kan jo borre noen små hull i filterboksen på siden ut mot skjermen. Det gir litt ekstra lyd. Et Power-Rohr fra Bonrath (eller lignende) gjør også litt ekstra på lyden.

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Jeg skal kjøpe meg luftfilterkit ... Noen anbefalninger ? Ett billig ett... :)

eg lagde mitt eiget luftfilter kit med eit filter og ein 90 graders bøy eksosrør.

eg tok å kappa av litt av luftfilter boksen der slangen kommer inn rett før boksen. kjøpte meg eit eksosrør 2,5" på 90 grader bøy. banka røret litt flat slik at det passa rett innpå luftfilter boksen skrudde det fast, dekka sjøten med blå silikonslange og kjøpte eit kd filter til samme dim. som røret. og da står filteret heilt framme i grillen. masse luft. men husk å feste eit stab.stag på røret slik at det ikkje blir for mykje vekt på eine sida av forgasseren. eg kan prøve å skaffe nokon bilder viss du vil ha!

bare gi ein lyd

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Faen ass, begynner og lure no jævlig på om det virkelig er 1.8 ... Noen sider at hvis det står 1.8 på blokka så er det 1.8, mens andre sier at det står 1.8 på 1.6 blokkene også... Noen som kan gi meg en ordentlig bekreftelse på dette ?! :)

På min 1,6 sto det 1,8 på blokken... en grei måte å finne det ut på er å se i voknkortet, eller rett å slett gi gass og se hva som skjer! i en 1,6 skjer det nemlig ingen ting :)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleVik

På min 1,6 sto det 1,8 på blokken... en grei måte å finne det ut på er å se i voknkortet, eller rett å slett gi gass og se hva som skjer! i en 1,6 skjer det nemlig ingen ting :)

Liten løgn det da, 1.6'n min er jo rene turbo maskinen! hvertfall med 4 trinns kasse!!

Eneste gøy med bilen er jo å kjøre 55 på første og 105 på andre.

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleVik

passe på hva du sier gutt:)

Dro en sånn 8v GTi engang jeg:) begge klampa'n i bånn og jeg seig ifran:) da hadde han 2 mer i bilen..meeen 2 folk kompangserer med 40 hester mer... rooolig i svinga nå:)

Og Skillz2k:

Den klarer det med 5'er kassa å:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil da ikke anbefale å tyne bilen til 55 på første.

gjorde det for 2 uker siden og før jeg rakk å gire så sprutet kjølevæske inn i bilen gjennom varmeapparatet!!

Litt synd egentlig. Må kjøre BMW istedenfor. En bil hvor Det er andre ting enn bare Cd spilleren som er elektrisk!!

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Vil da ikke anbefale å tyne bilen til 55 på første.

gjorde det for 2 uker siden og før jeg rakk å gire så sprutet kjølevæske inn i bilen gjennom varmeapparatet!!

Litt synd egentlig. Må kjøre BMW istedenfor. En bil hvor Det er andre ting enn bare Cd spilleren som er elektrisk!!

Hehe. jeg sa bare at den klarte det:) Gjør det ikke HELE tiden akkuratt. Sant det med elektriske ja:) hehe..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta fra 1,6 til 1,8 motor for en stund siden, du verden for en syk forskjell de to desiliterene gjorde.

Som deg, er heller ikke jeg blitt 18 enda, kjøpte golfen for ca et halvår siden, og nå er det ikke mer en en måned til 18 års dagen!

Men jo, både 1,6 og 1,8 har et stort 1,8 merke på blokka, vet ikke hvorfor, men vag har vel sansynligvis støyp ei blokk og bora som det passet dem.

Hvis du finner ut motornummeret ditt, og da særlig de to første bokstavene, skal jeg med glede finne ut om det er 1,6 eller 1,8

Når det gjelder luftfilter.... Du har vel forgasser, siden du i det hele tatt lurer på om det er 1,6 eller 1,8. Kjøpte filter til å ha over forgasseren, og laget branket til å feste dette på. Lager fin sugelyd men om effektøkningen er noe særlig lurer jeg på, er jo nemlig mest varm luft stakkaren suger. Får legge opp ventilasjon til henne

Men hvis du finner nr finner jeg type....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare kommentere disse "kinesiske eller japanske(whatever)" dørhåndatakene, disse er jo skremmende like passat 96 modells dørhåndtak, eller ser jeg feil ?

men til fyren med golfen, virker som du tar tak, herlig : )liker se prosjekter forme seg :) bra jobb med lakkinga av dashet, men vil anbefale deg lakke midtkonsolen, meg og eirkvw gjorde dette, ble skit bra resulta, samt resten av plast interiøret i bilen, midten(Ved beltet) og bak ved bakre hjul tårn tingen der. og lista som holder taket oppe i samme farge : )ble rått resultat : )

men å lakke taket gikk desverre dårlig : (med eirikvws golf, hele taket datt nærmest ned da vi spraya den hvit. bare for opplysningen til andre om dere har tenkt, så må finne ut noe annet der altså : ) keep up updating mate : )

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer nok det ja, var kjempe sukses å lakke de matte fæle interiør delene i golfen med silkematt svart, ble pent.

Ellers anbefales det som olemarius sa å ikke lakke taket med vanlig spray lakk, lakken løser limen og driten detter ned... huff. men du verden så fint taket ble, før det datt ned, jaja, får kose meg med stoff trekking av det jeg da.

Ellers så må du se å komme deg hjem fra australia ole..... må jo starte på caddy prosjektet ditt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider