eskilm Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Hei og hopp. Har nå vært å henta min Corolla fra 72" med K3 motor gått 72000. Han jeg henta bilen hos har fylt 95 uten blyerstatning. Er dette tilfellet? eller skal jeg variere litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Stilig KE25 du har fått deg :) Hva måtte du ut med? Lå den ute til salgs for en måneds tid siden? http://www.superjamie.net/oldcorollas/ - din kilde til visdom. http://www.superjamie.net/oldcorollas/fuel/fuel.html - Down under går det et skille på 1972, men det skal du ikke stole på her. Jeg eide en KE20 som var regga 1976, og KE30 kom så tidlig som i 1974, så skal ikke stole FOR mye på årstall. Notér ned alt på den grå brikka i motorrommet og ta med til Toyota, ev ring teknisk i Drammen på 32205000. De har også en grei online tjeneste på hjemmesiden sin. Kan hende du ikke får svar umiddelbart på mail men.. ;) Se etter 'Model/Ch.no: KE25~123456' ell.no og 'Eng/Tr/etc/osv: 3K-H/K40-K50/etc/osv' ... Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskilm Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Kom hjem med den i går, og betalte 20 lapper for den fordi jeg måtte be han å holde den av i en månded før jeg rakk å hente den. Den har vært brukt av mora til han som tidligere eide Toyotaverkstedet på Andøya. Den har stått uten skilter og oppbevart på en låve fra 1986 til 2004 og i denne perioden bare vært brukt i utstilling hos forhandleren. Kjempebra stand. Bortsett fra at kromen ikke lengre er så veldig vakker, og så flakker det av litt lakk over dørene ved taklistene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Autosol er din venn ;) Motorn din heter forresten 3K, ikke K3 :) Går fint på 95 oktan. Helst med blyerstatning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Tror jeg ville kjørt på 98 oktan, da det mest sannsynlig er det som står i instruksjonsboka. På 528'n min merker jeg iallefall VELDIG stor forskjell på 95 og 98 oktan. Bilen er dau og trøtt på 95, på 98 er den mye bedre! Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Bilen er laga i japan. Jeg har nesten samma motoren i en av bilene mine (4K, samma motor som 3K bare litt mere kubikk) De skal ha minimum 89 oktan RON Du kan jo alltids kjøre 98 oktan og justere litt mere fortenning for å få litt mere effekt.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskilm Skrevet August 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Jippi, nu ble æ bare enda mer forvirra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Hehehe. Det jeg tror du bør gjøre er å kjøre en tank på 95, så en tank på 98. Da finner du som oftest ut hvaslags bensin du skal bruke. Test tomgang og effekt i hele registeret. Er den merkbart dauere på 95 enn på 98 kan du bruke 98. Sjekk også hvor mye bensin den i snitt bruker på de forskjellige. Bilen min bruker mindre og går bedre på 98, bare så det er nevnt en ekstra gang :p Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.