Gå til innhold

MG Trim Detailer

Ranger emnet


Colli

Anbefalte innlegg

Da jeg jobbet med MG opplevde jeg en gang at det ble lysegrå "sørge-render" på en vinylstøtfanger etter bruk av Trim Detailer, mens nederst var den mørk og fin..

Så da fjernet jeg alt med en tøff vinylrens, før jeg la et nytt lag med TD, og da holdt det seg bra.

Vet ikke helt hvorfor dette skjedde, men har en mistanke om at TD'en har reagert med rester av andre vinylprodukter som har vært igjen på fangeren :P

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om noen gode vinyl renser?

 

Har testet Meguiar Heavy duty vinyl cleaner, (tror det er MG39) og syntes den fungerte helt utmerket i forhold til det andre jeg har brukt. Brukte den til og med for å rense skai-setene i båten etter tips fra en kompis, og den tok ikke bort noen av fargepigmentene, så da kan den nok brukes til det meste...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den gav bra resultat på trimdetaljene på bilen min, men nå mistenker jeg den for å ha ødelagt listene mine helt. De er blitt helt grå og jævlige. Flere som har vært borti dette etter bruk av MG TD? :P

 

Jeg fikk samme problem når jeg brukte TD på sidespeilene. Mistenker at det skjedde fordi jeg hadde på for mye.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kan være jeg har vært litt n00b da. Likevel, når den "tørker" så bør den ikke bli hvit/grå, da er det noe gale med produktet, siden det skal friske opp og gi glans. På fangerne har det aldri vært et problem, uansett om jeg har latt det renne TD av de. Er bare gummilistene. :(

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er gummilister kan noen av gummitilsetningene ha reagert med TD'n... det er ufattelig mange måter å lage gummiblandinger på.

Men gummi "suger ikke til seg" kjemikalier på samme måte som plast og vinyl, spesielt ikke mykere gummi. Så ja, da kan forklaringen være at du brukte for mye...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Brukte den til og med for å rense skai-setene i båten etter tips fra en kompis, og den tok ikke bort noen av fargepigmentene, så da kan den nok brukes til det meste...

 

 

Litt OT men hvis du trenger noe til å vaske båt/båtputer med har Swang på Lysakerbrygge en helt syk såpe som dem selger under eget navn. Koster 200 for en 4L og er veldig drøy i bruk. har iværtfall revolusjonert mitt forhold til vasking av RIBen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår