Gå til innhold

Bilder av min nye GTi

Ranger emnet


|Massern|

Anbefalte innlegg

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag er det Søndag... Trenger jeg å si noe mer? Søndag duger bra til bilskruing, og det er vel det eneste. Tok ihvertfall å senket bilen litt til i stad, så nå er det 90mm foran. Får dessverre ikke senket mer, hvis ikke sku jeg ha gjort det. Ble lettere inspirert når jeg så Henrik Haugen hadde senka Rotta si litt mer, så da kom jeg plutselig på at jeg hadde mer å gå på jeg og:)

 

Sånn så det ut før jeg skrudde noe mer:

Resized_IMG_5116.jpg

 

Sånn ble det etterpå:

Resized_IMG_5115.jpg

 

Kreativ måte å feste jallaspacerne mine på:

Resized_IMG_5118.jpg

 

En snusboks går akkurat under leppa:

Resized_IMG_5124.jpg

 

Resized_IMG_5125.jpg

 

Ikke mye klaring akkurat:

Resized_IMG_5130.jpg

 

Og under:

Resized_IMG_5132.jpg

 

Hva skulle man brukt for å illustrere hvor lav bilen er, om man ikke hadde snuset eller røyka?

 

Et klistremerke ABM hadde satt på som en spøk når jeg fikk lagt folie på taket, men jeg likte det jeg, så det skal ikke vekk:

Resized_IMG_5120.jpg

 

Og andre merker på ruta:

Resized_IMG_5121.jpg

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld men klarer ikke se hva som er så rått med bilen. Helt vanlig golf jo? Bare tatt felger og bh fra forige bil liksom, så plutselig er den kjemperå. Ikke bli sint nå :O)

Javisst. Er "bare" det som er gjort. Hva så om jeg tok felger og BH fra forrige bil? Trenger vel ikke nye felger bare fordi jeg har ny bil, vel? Disse felgene blir ikke solgt på flere år, og tror helst at de blir i mitt eie så lenge jeg er til. Ikke sånne felger jeg vil selge når jeg først har fått tak i de, så derfor blir de brukt om igjen. Burde kanskje studere bilen litt nærmere før du sier at det er "bare" felger og BH som er gjort med den. Har ikke kostet på og gjort så mye på bilen som mange andre gjør, men er fortsatt storfornøyd med åssen bilen har blitt med noen enkle grep.

 

Kanskje dette er mer din stil?

golf_geras3.JPG

 

Og nei, jeg er ikke sint. Men det er så altfor mange som tror at man må gjøre gedigne ting som man ser ved første øyekast for at en bil skal bli rå, men er heller småting og detaljer som setter et pent preg på en bil, ikke stylingfangere og all den slags. Less is more, keep it simple osv osv. Fungerer i alle tilfeller, samme hva slags bil det er.

 

Så til slutt: Smak og behag er det mange før meg som har sagt.

 

Et lite tips til deg: Det ser betraktelig penere og bedre ut om du skjuler strømkablene dine.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld men klarer ikke se hva som er så rått med bilen. Helt vanlig golf jo? Bare tatt felger og bh fra forige bil liksom, så plutselig er den kjemperå. Ikke bli sint nå :O)

 

Dersom man kaller det en helt vanlig Golf, er kanskje ikke Golf den riktige bilen for deg.

Jeg mener, for det første, det fungerer ikke på den måten at man "bare tar felger og BH fra forrige bil". Det handler mer om at bilen får stå på felgene han tilfeldigvis også brukte på sin forrige bil.

For det andre, har han så mange bittesmå detaljer som gjør noe med helhetsinntrykket, og da må man vite hva man skal se etter (vet du det?). Når man i tillegg har et så godt utgangspunkt med en rød bil, og utnytter det til det ekstreme med sorte detaljer, kan det egentlig ikke bli annet enn tøft.

Når man gjør slik Massern har gjort, blir det mye mer effekt av det enn å handle seg emblemfri grill, 90-fangere, grillist, M3 speil og litt flere ting og tro at bilen automatisk blir "dritfet".

Nå er det selvsagt opptil hver enkelt å definere hva man syns er fett eller ikke (selv om jeg ikke kan forstå hvem som ikke liker denne stilen), men innlegget ditt består vel egentlig ikke av mer enn ignoranse og mangel på kunnskap.

 

Nå vet ikke jeg akkurat hva Massern har brukt på sin bil, men jeg vet at ingen av modifikasjonene er direkte billige, men han heller ikke brukt en krone på unyttig vås som egentlig ikke gjør at bilen blir finere, bare ser annerledes ut. For å oppsummere stilen med korte ord vil jeg si at bilen hans er en videreutvikling av det originale, ikke en "gutta, la oss modifisere alt vi klarer og gjøre bilen ugjenkjennelig". Det å klare å utnytte bilens linjer uten å tukle for mye med originaldesignet krever respekt uansett hvilken stilretning man selv liker.

Og det har Mads Kristian gjort ekstremt bra!

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

winball... jeg er litt enig med deg for å være ærig ... de som ikke ser noe spesielt i en golf vil kanskje tro at det er en helt vanlig golf med feite felger , lav og panserbh...

men for de inkl. meg selv som elsker vw kan merke de aller minste detaljene på div golfene =]

 

så du har i teorien delvis rett...

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

|Massern| unnskyld at innspillet mitt var litt usaklig og trangsynt.

Ikke noe å be om unnskyldning for:)

 

-------------------------------------------------------

 

Gjorde noen småting med bilen etter jobb i dag. Sterkere parklyspærer i blinkerne (5w halogenpærer (sinnsykt dyrt)), stabstag bak og nye merker på bilen.

 

Forskjell på halogen og vanlige pærer i samme styrke (halogen til høyre på bildet):

Resized_IMG_5144.jpg

 

Stabstag:

Resized_IMG_5145.jpg

 

Merker:

Resized_IMG_5158.jpg

 

Resized_IMG_5171.jpg

 

Så lav er bilen nå:

Resized_IMG_5168.jpg

 

Resized_IMG_5164.jpg

 

Resized_IMG_5155.jpg

 

Vet merkene ser ut som de er satt skjevt på, men dette er på grunn av at det er bøyer på leppa og den svarte folien på bagasjeluka.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår