Gå til innhold

Bytte kamkjedestrammer ved toppakningsbytte?

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

1. Jeg skal bytte topp-pakning på Scorpioen min, og en fyr sa at da ble jeg helt nødt til å bytte kjedestrammeren også, ellers rasa motoren etter kort tid, er dette sant???

2. Fikk også tips av en annen fyr, som sa at hvis man først tok av toppen på en DOCH-motor, så måtte man også planslipe toppen, for den var skjeiv originalt. Må jeg det? Dyrt? :helpme:

Noen gode tips ellers? Til å få av å på kjedet uten å ødelegge noe.

:helpme:

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skeiv orginalt???? HAHAHAHAHA... følg tildragningsmønstret når du skrur den av så skal vel det gå bra. bytte kjedestrammer er vel ikke så dumt nei. er motorn gådd langt? hvorfor røk topppakninga?

Ja hørtes jo litt rart ut. :p Den har gått 178.000 km. Vet ikke hvorfor den røk, bilen har stått stille i halvannet år, så er vel kanskje det som er grunnen.

Altså, den toppen er hvert fall ikke skeivere enn det som er tolleranse krava fra fabrikken, sikkert bare en luring som har vært ute å stramma for hardt, løsna/stramma feil eller no :D

Stemmer nok det ja...

MEN, jeg var så dum i stad at jeg tok av kjedet fra tannhjulene på kammene, og kammene har blitt snudd rundt i ettertid. Har jeg herpa alt nå, eller er det noe redning? Sto i Haynes at det var merker på kjedet, men det var det ikke, var bare merker på drevene til kammene.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider