Gå til innhold

Hva trenger jeg fra autogeek?

Ranger emnet


andre88

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å gjøre en bestilling fra autogeek ganske så snart, men trenger hjelp til og velge en grei lakkrens.

 

Hva anbefaler dere? Gjerne meguiars :)

 

Hvis noen tar seg bryet med å sette opp en grei "basic" pakke med rens, polish, lakkforsegler, Mikrofiber kluter osv, så hadde det vært flott :)

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duragloss 101 rens

Duragloss 105 beskytt

Duragloss 111 forsegl

 

Overlegent det meste etter min mening

 

Event Pinnacle Liquid Souveran som det lille extra, og Duragloss Aquawax til etter vask 1 gang i mndn. Duragloss fast clean and shine er om du ønsker noe du skal benytte etter hver vask.

 

Kjøp en microfiber pakke med litt forskjellige typer i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duragloss 101 rens

Duragloss 105 beskytt

Duragloss 111 forsegl

 

Overlegent det meste etter min mening

 

Event Pinnacle Liquid Souveran som det lille extra, og Duragloss Aquawax til etter vask 1 gang i mndn. Duragloss fast clean and shine er om du ønsker noe du skal benytte etter hver vask.

 

Kjøp en microfiber pakke med litt forskjellige typer i.

 

Så duragloss vil være bedre enn meguiars?

Hvis jeg ikke bommer helt så står det på autogeek at både 101 og 105 er rens og polish?

 

Hvilken microfiber passer til hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars er top of the line her i Norge, men når du kommer over til feks USA er det mange andre merker som også leverer like bra, eller bedre produkter i forskjellige kategorier, hva du liker best er faktisk en smaks sak også når det kommer til polish merker. for øyeblikket klarer jeg personlig ike å finne noe jeg syntes er bedre en Duragloss, dette pga av det jeg har kjøpt fra de har vært som jeg hadde håpet, eller vært enda bedre.

 

Dette er vel og merke ovenfor forbruker serien til Meguiars, Duragloss sine swirl polisher er ikke noe voldsomt, her er det enten menzerna, Meguiars, XMT mfl som gjelder.

 

Rensen og polishen til Duragloss er veldig enkle i bruk, de kan godt/skal tørke på bilen og er veldig lette å få av igjen, samtidig som de har en av den beste holdbarhetene, alene eller sammen, og rense effekten av 101 er kanon, samt at den ser vanvittig bra ut på tette farger..

 

Duragloss 101 og 105 er både rens og polish, men 105 er en AIO (all in one) produkt, som fint kan benyttes alene, 101 er mer rens og polish, og funker ofte best om du legger noe over (105 el 111 el begge) 105 har ikke like mye rens som 101, så det er ofte best å gi bilen en runde med den først, men det holder ofte å gjøre det 1 gang i året, 105 kan du legge på oftere, samme gjelder 111...

 

Microfiber står også greit forklart på autogeek her:

 

http://www.autogeek.net/mfchart.html

 

og:

 

http://www.autogeek.net/commickit.html

 

er en grei pakke, ellers er Meguiars sine MFs mer en bra nok.

 

http://www.autogeek.net/meguiars-microfiber-towel.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at jeg leste her rett etter og kjørt gjennom bestillingen :(

men da får jeg ta den med på neste "runde" ;)

 

Hvor lang tid bruker autogeek på og sende varer?

hva er prisen for frakt og toll?

 

det jeg kjøpte var:

 

Duragloss 105, 101, 111, wolfgang clay, scratch x, cobra indigo microfiber applicator, og 3 MF kluter fra Meguiars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår