prodigious Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Hei folks...noen som har fargekoder og/eller bilder av biler som er blitt lakkert i hvit metallic:D? Bilen står på lakkverksted i dette øyeblikk, men lurer fælt på hva folk mener om denne fargen.. Hvilken skiller seg mest ut? takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rick Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 3 sjikts hvit er skammtøfft! Folk kan si hva de vil, men jeg digger det! Finn en virkelig fin perlemorfarge og du er i mål! Siter -Why Drive When You Can Drift..- *Nissan SilEighty -92 *Mitsubishi Carisma -96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 3 sjikts hvit er skammtøfft! Folk kan si hva de vil, men jeg digger det! Finn en virkelig fin perlemorfarge og du er i mål! Hmmm, klarer du å se forskjell på en 2 sjikts og en 3 sjikts farge ?? en farge fra en lakkprodusent kan være 3 sjikts, mens samme farge fra en annen lakkprodusent kan være i 2 sjikts. Men du prodigious, siden bilen står på et lakkverksted, så er jo det aller enkleste for deg og høre med dem om å få se på lakkprøvene dei har, og finne en fin en der Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet August 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Skal prøve å få dratt inn ila. morgendagen, for å snakke og se litt med lakkererne. Men er min far som har ordnet med dette her, så får bare håpe dem er like hjelpsomme med meg og min bil;) Hva legger man i ordet 2/3-sjikt? to farger og klarlakk? Takk for raske svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 2 sjikt er base/klar, dvs fargen er baselakk, og så må du lagge klarlakk over, 3 sjikts, da betyr det at du må bruke en bunnfarge under den effekt fargen du skal ha, mest vanlig pga dårlig dekkevne på den effektfargen som skal brukes, eller for at den effektfargen skal få rett nyanse, eller at den skal få den rette effekten (effektfarge = metallic, pearl osv) kan også forekomme i vanlige tette farger som legges i base også Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet August 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Men noen som har fargekodene til noen gromme 2, eller 3-sjikts hvitfarger (med metallic) ? hehe..dere skjønner sikkert at jeg er blank på dette, men har lyst på en skikkelig SKARP hvitfarge med noen innslag av perle/metallic! Tenker så jeg kanskje har noe å foreslå for lakkerer'n ;-) takk igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet August 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 ALpehvit med klarlakk...tror dere det vil bli bra? Fikk nemlig det forslaget fra lakkerer'n og rekker desverre ikke inn til verkstedet før dem må begynne på den. Jeg har sagt til meg selv at jeg vil ha en veldig hvit bil, men gjerne med en eller annen effekt. Bør dog ikke bli kjempedyrt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg