Gå til innhold

SkodaTurbo:Turbo/tuning prosjekt

Ranger emnet

Skodaturbo

Anbefalte innlegg

Ahh.Godt med litt respons her :)

Til Candi-kid:Takk for fine komplimanger ang bilen min.Eksosen er 2.5 tommer,noe som er helt greit.Jeg har ikke største turbo oppsettet,og fram til jeg for meg det,så duger det.Jeg skal ikke ha bråke(råne lyd),men heller en anonym lyd.Og seff hjelper det å ha større eksos mister,jo større eksos det er,jo lettere puster turboen.Meningen er å slite ut k03 turboen som sitter på orginalt,og så kjøre på med noe større.Og da kjører jeg løpet fullt ut,med turbo,eksos,dyser osv osv.Og en turbo bil,må ALLTID ha en dumpventil(avlastningsventil)for å slippe ut trykk,og skåne turbo for unødvendig slitasje.Så ja,bilen min hadde en fra før av,men var en orginal plasikk sak,med gummi mebran,som suger dritt.Nå kjører jeg samma typen,men i hard alu,og hardt alu stempel,og ikke mebran..Og ja,den resirkulerer :) Og ja,ble kvitt problemet,var lmm som hadde takk kvelden,hvorfor veit jeg nok ikke ;)

Til BBracing:Enig med deg :) Den eksosen duger i massevis,selv om det er simons.Puster bedre enn orginalen som ikke ser ut,ser ut som en diesel bil med endestussene dyttet langt under bakfangeren..Sparer penger vettu,tror jeg dropper 215 kittet.Og kjører på noe mye bedre.Skal ha iallefall ha 250,ikke 215 her i gården nei.Nå kjører jeg bare chip,eksos,filter,dump og N75j ventil.Og det er rett under 200 hk,ingen racer,men duger til forbi kjøringer,hehe :)

Jeg har ikke filter der nede,men har langt opp et ekstra rør,som går ned der.Asså,fra filter og ned til hjørnet av fanger.Har ikke grøftlys i fangeren,så har lagd 25 små hull,som sørger for å gi en grei gjennomstrømming av luft.Og du er fra Sortland ser jeg,vært der par ganger,var stasjonert på Andøya militær base,så kjenner områdene rundt der godt,hehe :)

Men følg med,kommer oppdateringer etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja riktig, =) Blåser fært p andøya da:P hehe.

1Topic:

250 er ikke umulig 300er heller ikke umulig men kansje litt unøndvendig uten å legge enorme summer i diff:P

kkk-04 turbo og andre dyser pluss ny map så skal du klare å gå mot 245hk.

Brodern hadde en rs-blå audi a4 tq med kkk-04 turbo og større dyser /map, gikk som faen den, var en 1996 mod med ferrita eksos, kunne blåse flammer med det oppsettet;) uten dump ventil da, bare det gode lukkede systemet som fungerer, ellers sløser man jo med ladetrykk og motor levetid = )

Ja Skjønte hva du mente med frisk luft røret, funker nok det, er en bra måte å tjene litt lavere grader kontra større ic.

1986 Audi 80 GTE Quattro :) G60Q Project Reopened.

På Tide å få sæ særtifikat jæveln=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,blåser endel der.Hatet kolone kjøring,var et evig mas der oppe..hehe.

Asså,kan godt klare 300 hk å,men vil ikke bruke de til en hver tid,skal kjøre justerbar trykk inne fra bilen,så vil jeg bruke de,da er det bare å vri litt,så har jeg 300 hk.Vil kjøre stabilt på 230-260.Til vinterbruk,så holder det med 210 å..Men for se,kjøpt meg hus nå,og driver å bygger opp garasjen,må jo få på plass verktøy og div først.Bilen blir muligens også parkert inne i vinter.Skal trimme og style litt,og ta fram bilen til sommer igjen.Rudskogen er målet,hehe..Men ting tar tid,og det koster penger.Men uansett,følg med,skal oppdatere tråden så ofte jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Så papperboy.Skal nok klare å kjøre fra deg uansett,hehe ;)

Ser du holder til på skedsmo,holder til på Jessheim jeg,kanskje en race på E6`n??hehe

Men uansett,hadde lyst til å prøve noe nytt,har hatt BMW og Opel,var på tide med noe nytt,så valget endte opp på Skoda.

Kommer en liten update seinere på dagen kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er med på race jeg... så lenge jeg får bruke turbo bilen min ;)

hehe neida...

men hvis vi snakker mere svinger osv.. så er jeg fint med med bmw'en jeg..

men mente ikke noe dumt om porjektet ditt i det hele tatt hvis du trodde det.. så faktisk bilen din på jessheim i går.. :)

kjørte grå E34 med angeleyes..

Mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke med i svingene ennå,hender jeg må holde hardt i ratt og alt det jeg kan støtte meg til,for å ikke ende opp på passasjer setet,hehe..Har ikke bra nok understell ennå :)

Bare tuller med deg,dette er et bilforum,her har alle lov til å si sine meninger,enkelt og greit..Du gjorde det ja?,ja hva syns du om bilen min?,jeg mener å ha sett bimmern,hadde E-34 før jeg å,ordentlig god bil..Tut eller blink med lysene next time,allright?Husker du den røde Astra`n,med krom felger for en stund tilbake?,den er også min,hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke huske noe rød astra med crom felger...

men jeg syntes den er fet jeg... har aldri ment noe annet.. er bare ikke så gla i FWD. kjører det for første gang i mitt liv nå som diffen på bmw'en er ødelagdt...

men den kommer sikkert til å bli drit fet.. mange A3'er, passater og octaviar som er kule..

hvor mye trykk kjører du på

Ps jeg har jo kjørt FWD før men ikke i en bil jeg kjører hver dag..

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Astra G.Med styling,senket og krom felger.men samma det..

Jeg har for det meste kjørt Opel,hatt noe BMW,men mest Opel.

Jeg kjører jo nesten orginalt oppsett nå,sitter jo bare på K03 turbo,jævla orginal dritt.Så blir ikke mer enn 0.9-1.0.Driver å prater med et firma nå,ang nytt turbo oppsett.Skal klare 300 hk,og kjøre stabilt på 250-60.Det er målet.Blir ikke en k04 turbo,men noe annet.Mer enn det sier jeg ikke,hehe.

Har du 525 eller?,må innrømme at jeg savner bilen min iblant,hadde en 525 24 ventiler jeg.Hadde vel rundt 220 hk i den,dro godt den.Bra med NM var det å,hehe.

Men vi for møtes en dag,ta en eller to røyk,prate litt bil og noe bullshit,hehe.Allright?

Lenke til kommentar
Del på andre sider