Gå til innhold

SkodaTurbo:Turbo/tuning prosjekt

Ranger emnet


Skodaturbo

Anbefalte innlegg

Nå er jeg fra Jessheim da,og som alle veit,det er et rånested,og da må vel bilene vært litt horet opp..Jeg kjører wonderbau og alt jeg,må være litt horet opp..Så klistemerker blir der,fram til en muligens lakkering på panser,og det blir ikke før det blir godt og varmt,nå er det bare kaldt...Hakk Hakk,jeg fryser nå jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal bare si min mening..hehe

En råner som f.eks kjører en gammel bil og ikke har råd til noe styling/tuning, sverger gjerne til billigstyling, som da f.eks en haug klistremerker, dritt som henger inni bilen, lysende endestuss, fargesprakende parklys osvosv.

Og da skjønner jeg ikke du som ikke har en gammel bil, en pen bil og skal i følge det du skriver bruke litt peng på å gjøre bilen både sterkere og finere, hvorfor vil du da bli assosiert med såkalt råner??

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,alt det du skriver er fornuftig.Men jeg er ikke en super råner.Liker bare å ha noe som skiller seg litt ut,folk snur seg etter bilen min nå,mye pga åssen den ser ut nå..Og jeg er opprinlig fra Askim,30 min fra Rudskogen..Det er et rånersted,og ting henger vel igjen fra den tiden jeg var 18 år gammel,og hadde en opphoret 525 bimmer..Asså går ikke kledd som en råner eller noe sånt,men føler at jeg må ha litt av den råner stilen med meg framover i livet..Er kun jeg som har Skoda her,som er litt horet opp,er ingen andre skoda det er gjort noe med.hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det som er så gøy med skoda, det er sjeldent man ser en som peker seg ute fra mengden. Min er jo ikke veldig spesiell egentlig, men er mange som snur seg etter den.

På golfbana jeg er Greenkeeper står jeg parkert slik at folk som går tur ser den lett, og er minst 2 stk som jeg har overhørt sagt: "hva slags bil er det der?" og noen har blitt ståendes å kikke litt..hehe..

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.Greit skal vurdere å ta vekk den på panser/sideskjerm.Men den i frontruta,den blir,diskuterer ikke den engang,hehe..Kostet meg tross alt penger,ble ikke kastet etter meg selv om det står Skoda på den,hehe ;)

Men å ta den vekk,blir nok ikke før jeg for i gang planene om å bytte panser/eller lakkere den..Kommer mer oppdate etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv en gammel bil jeg da men har ikke noe rånete over den eller embler eller noe sånt over den.. Folk kan kall det en råne bil fordi det er en gammel opel kadett c 1200 som har forstørret eksos og er senka og biln er lakkert matt svart og folk sir han hakke råa til å trim biln og sånt når de ser den. men kan nu si at heile understelle er oppgradert og det ekke noe 1200motor i den men 2.3 fra volvo da. har noen kompiser som kjør skoda vell og merke tdi da.en flott biln men greit nok skrifta i frontruta da men dropp merke som går over pansre og skjermen da

Volvo 945 tic

Alt for mange biler at det er plass til hær.Men savner kadett c,ascona b,og volvo vogna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorrommet ble veldig bra, er ikke så mye som skal til.. :)

 

Ang merkene dine så er jeg enig med flertallet her om at det ikke passet helt inn på bilen din.. Jeg vet at det er en skoda når jeg ser den, finnes ikke noe som er mer harry en å ha navnet eller merket på bilen sin klistra over hele bilen.. Ikke misforstå, jeg har ikke noe i mot klistremerker, plassert på riktig sted i riktig farge kan det bli bra.. Jeg kjører selv med merker på bilen, men det er reklame for klubben, merker med mening.. :)

 

Jeg skjønner hva du mener med beholde "rånern" i seg, jeg synes selv det er morro med et lite hint av råner, mest fordi det provoserer folk og det er morro.. :) Har selv en smiley hengende i speilet på S4n og wunderbaumen var på plass i bmwen jeg hadde før.. Men så begrenset det seg til det også.. Når jeg var yngre så var det normalt å vile stikke seg ut, gudene skal vite at jeg hadde "volvo performance" i frontruta på 240n min og VW logoen på skeiva over panseret på golfen jeg hadde.. Men etter som jeg har blitt eldre har jeg innsett at det er ikke veldig pent.. Da i så fall på en bil som er skikkelig gjennomført ellers også, jeg tenker da på "over-the-top" styling osv.. På en tilnærmet org bil funker det bare ikke.. :)

 

My 2 cents.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnDtHo,jeg er enig med deg.Jeg har 3 stk wounderbaum i bilen,mye for lukt,og litt rånerstil.Resten er anoymt.Kjører klistemerker for stereoen og merke klistemerker(for styling butikker),og det er ikke mye..Klistemerket som er over panser og sideskjerm er jævla kult in real life,tro meg.Ellers så hadde jeg aldri i livet satt det på,men alle bilene jeg har hatt,så har jeg planlagt alt nøye,jeg driver ikke med slurve arbeid,gjør alt bra når jeg først begynner.Og klistemerket var planlagt helt fra starten av.Og jeg er ikke ferdig med bilen engang,kommer mye ennå,og da vil du og resten av gutta se at det klistemerket var ikke så værst allikevel.Men dette er et bilforum,og det brukes til å kritisere og gi komplimanger.Så jeg tar alt inn til meg,for å gjøre det bedre,er tross alt folk som ser på bilen man egentlig skal gå etter..Og mulig jeg tar klistemerket vekk,når panser skal lakkes og bygges om,mulig det blir carbon der å,for se,men blir lufte riller,så "kanskje" klistemerket forsvinner.Følg med,så for du se ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ahh.Godt med litt respons her :)

Til Candi-kid:Takk for fine komplimanger ang bilen min.Eksosen er 2.5 tommer,noe som er helt greit.Jeg har ikke største turbo oppsettet,og fram til jeg for meg det,så duger det.Jeg skal ikke ha bråke(råne lyd),men heller en anonym lyd.Og seff hjelper det å ha større eksos mister,jo større eksos det er,jo lettere puster turboen.Meningen er å slite ut k03 turboen som sitter på orginalt,og så kjøre på med noe større.Og da kjører jeg løpet fullt ut,med turbo,eksos,dyser osv osv.Og en turbo bil,må ALLTID ha en dumpventil(avlastningsventil)for å slippe ut trykk,og skåne turbo for unødvendig slitasje.Så ja,bilen min hadde en fra før av,men var en orginal plasikk sak,med gummi mebran,som suger dritt.Nå kjører jeg samma typen,men i hard alu,og hardt alu stempel,og ikke mebran..Og ja,den resirkulerer :) Og ja,ble kvitt problemet,var lmm som hadde takk kvelden,hvorfor veit jeg nok ikke ;)

 

 

 

ok, hør her... med feitere eksos fra katalysator og bakover tjener du ingenting. mottrykket er størst i grenrøret, og etter turboen kommer downpipen som har så godt som alt å si på en så lite pustende bil som din. varm luft = stor masse, kald luft = liten masse. har du prøvd å kjenne på varmeforskjellen på downpipen og på det midtre røret ditt etter et minutt på tomgang? STOR forskjell, ergo er mottryket så godt som borte etter DP. har dere ikke sett at tuningfirmaene anbefaler kun større DP ved moderat chipping? det ligger nemlig noe i det ;)

 

og avlastningsventilen: klart visste jeg at du hadde en, alle moderne turbobiler har jo det. og du tar feil når du sier at en turbobil må ha AV, det som vil skje uten en AV er at trykket vil slå rett tilbae i kompressorhuset og slite på skovlene til turbinen. maaange turbobiler fra 80-tallet kom uten AV originalt ;)

 

den dump-diskusjonen er jo ganske irrelevant, var mer den eksosen jeg var hypp på å få forklart. poenget er at du starter i feil ende. anonym lyd får du dessuten mer av om du starter med større rør framme, og kjører originalt bakover.

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår