Gå til innhold

SkodaTurbo:Turbo/tuning prosjekt

Ranger emnet

Skodaturbo

Anbefalte innlegg

• Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe,den er god Nicolai og ESPN.Nicolai,hvor er du fra?.Regner med at jeg kanskje er klar til sommer.Skal røpe en liten hemmelighet nå,er mulig jeg kjøper meg en RS turbo motor.Fra en 2000 mod,gått 80 000 km.Med ledningsnett,hjerne,girkasse og muligens bremser..Pris er på 40 000 kr,er fra Sverige.En kompis av meg bor der,for tak i en kræsja Octavia RS turbo.Har jævlig lyst til å slå til.Og biltilsynet finner aldri ut at jeg har byttet motor,fordi det er samma motor RS og en 1.8t..Eller de ser ganske like ut da,hehe.Men for se,skal til Sverige til Fredag.Mulig jeg slår til,men skal prute litt først å.hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.Med andre ord nicolai,så er det ikke vits i å bytte motor?,kjøper inn deler nå i vinter,og bygger opp motor og understell.Håper å ha bilen klar til sommer,rundt Juni.

Jeg har byttet litt slanger og sånt jeg,så min er litt bedre nå.Men den lader 0.8 iblant 0.9,ladet 1.1 før,sånn ca.Men kommer T28 turbo i løpet av vinter`n.Så følg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har jeg handlet en liten julegave til meg selv..

Kjøpt meg 3 tommer downpipe.Ferdig tilpasset motor,rustfri,inntak for lamba,og passer de fleste turbotyper.Uten å bytte flens..Helt ny og ferdig tilpasset,ahh digg..Så da blir det 3 tommer downpipe,og 2.5 bakover..Ble fortalt av Candi-Kid og Polo20vt her på forumet at det var veldig bra kombinasjon,så da prøver jeg det.Arbeidet begynner ikke ennå,venter på mer deler.Stabstag kommer snart,hopper kanskje en IC på posten om ikke så lenge,carbon luftfilter kasse med rør ut i fri luft.Downpipe_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo det jeg har sagt fra første stund,at jeg vil ikke ha bråkete eksos,lager jo felle til meg selv da,med tanke på politiet som er ute..Ble faen meg stoppet av vegvesnet igår,kontroll av bilen..Idioter,spurte meg om bilen min var senket,jeg bare du ser vel at den er høy som et tre..Mongohuer.

Men uansett,skal ikke ha bråke eksos,det er helt utlukket for min del..Og det er da ikke så værst lyd i den type motor,fornøyd med min..Høres iallefall ikke ut som en heavy trimmet symaskin.host*japse*hoste

Lenke til kommentar
Del på andre sider