Gå til innhold

1x15" 2x10" i 1 kasse vilket volum osv?

Ranger emnet

naits_89

Anbefalte innlegg

har tenkt litt! eg har jo allerede trekt en monster strømkabel fra batteri å joret skikkelig i bagagerommet!

men anlegget mitt er på 2200W RMS ka sikring og kor stort batteri og kor mange farad må eg ha på kondensator?

I=P/U = 2200W/12= 183,3A

Batteriet mitt er 60A. sikringen på monsterkabelen vet eg ikke helt ka er.

er strømkablene tykk nokk? vanlig monsterkabel?

har ikke så god greie på dette så hadde vert veldig fint om noen kunne funne ut ca ka eg må da!

takker for svar

Min bil: Opel Vectra 1,8 1996!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bassrefleksrør med 10cm som innvendig diameter vil få:

R2xPi=5x5x3,14 = 78,5cm2 som areal av porten

Mens 2stk på 5cm vil få:

2,5x2,5= 19,625cm2 x 2 =39,25cm2 som areal av porten

Så ja, det vil ha mye å si, de som har en diameter på 5cm vil vel bli dobbelt så lange i forrhold til det med 10cm diameter...

du mener vel rør på Ø 10cm blir mye lenger en rør 2X5cm ;-)

Ellers så er et ikke så gali med 20L + eller - på så store kasser, men å bomme på port areal og lengde kan gi forferdelig dårlig lyd.

Trådstarter:

Og dette skal jo stå i forhold til volumet i kassa, og etter subens spesifikasjoner.

15" kan jo høre med han som nevnte han fikk dem inn i butikken for 400,- eller hva det var.

10" kan du jo søke på nett,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt litt! eg har jo allerede trekt en monster strømkabel fra batteri å joret skikkelig i bagagerommet!

men anlegget mitt er på 2200W RMS ka sikring og kor stort batteri og kor mange farad må eg ha på kondensator?

I=P/U = 2200W/12= 183,3A

Batteriet mitt er 60A. sikringen på monsterkabelen vet eg ikke helt ka er.

er strømkablene tykk nokk? vanlig monsterkabel?

har ikke så god greie på dette så hadde vert veldig fint om noen kunne funne ut ca ka eg må da!

takker for svar

F.eks. denne kondensatoren:

http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=44&cat2=154&id=1953

Aner ikke om en "vanlig monsterkabel" holder. Må nok vite hvilket tversnitt den har.

BMW 318i e46 (nå)

BMW 325i turbo e36

BMW 520i e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider