Gå til innhold

få ikke-eu-godkjent bil på verksted...

Ranger emnet


camillla

Anbefalte innlegg

Originally posted by dr.enos.pork

Men da har jo det veldig lite å gjøre med en eu kontroll??

 

Det er klart;) han mente jo at trimming og senking og styling drepte.. det er jeg ikke helt enig i:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by dr.enos.pork

Det kan jeg også til en viss grad være enig i. Men det kan være større sjangser for at man kan drepe seg selv og andre..

 

Ja.. men da kommer det også tilbake til sjåføren:).. han bestemmer.. Om jeg har 75 hk som jeg har i golfen :( ville jeg kjørt like fort med en G60.... Bare det at jeg hadde ikke trengt å trykke gasspedalen gjennom gulvet for å få den farten:) kjører den farten som jeg synes det er best å kjøre i:) da er det meg som sjåfør som bestemmer det.. og ikke bilen ;)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brembo

skjedde den ulykken pga. att en bil var trimma?

Eller senka?

eller hadde 17 tomms hjul?

 

Jeg mener bestemt å huske at en person på forumet her, som feis av veien i en golf 2'er, hadde som forklaring på ulykka si at "dekket subba i skjermen siden de hadde for høy fart gjennom svingen, og da fikk de sleng etc", noe som garantert skyldtes:

-senking

-store felger

 

Og ja, bilen var vel gjerne en chippa gti?

 

Så da høres det vel egentlig ut som at ulykken kunne vært unngått hvis han ikke hadde senka den og hatt dekk som stakk ut fra skjermene og subba borti når det ble litt fjæringsgange..

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

 

Jeg mener bestemt å huske at en person på forumet her, som feis av veien i en golf 2'er, hadde som forklaring på ulykka si at "dekket subba i skjermen siden de hadde for høy fart gjennom svingen, og da fikk de sleng etc", noe som garantert skyldtes:

-senking

-store felger

 

Og ja, bilen var vel gjerne en chippa gti?

 

Så da høres det vel egentlig ut som at ulykken kunne vært unngått hvis han ikke hadde senka den og hatt dekk som stakk ut fra skjermene og subba borti når det ble litt fjæringsgange..

 

dekket subba i skjermen siden de hadde for høy fart gjennom svingen

 

Skulle ikke hatt så høy fart da i det hele tatt...

 

Hvordan tror du det hadde godt med 13" stål felg og slitte orginale dempere i samme hastighet?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

 

Jeg mener bestemt å huske at en person på forumet her, som feis av veien i en golf 2'er, hadde som forklaring på ulykka si at "dekket subba i skjermen siden de hadde for høy fart gjennom svingen, og da fikk de sleng etc", noe som garantert skyldtes:

-senking

-store felger

 

Og ja, bilen var vel gjerne en chippa gti?

 

Så da høres det vel egentlig ut som at ulykken kunne vært unngått hvis han ikke hadde senka den og hatt dekk som stakk ut fra skjermene og subba borti når det ble litt fjæringsgange..

 

Kanskje den ulykken kunne vært ungått viss denne persone hadde avpasset farten sin i forhold til evner og kjøreforhold.

 

Jeg mener ikke att verksted skal slippe gjennom biler med vinkelslipersenking og 10x17 felger på en mini der alt stikker utenom og sånn.

Det jeg mente var vel att det virker som om han jeg svarte mente att senking, styling og felger er noe dritt og sånt bør verksted rundt om ikke godkjenne fordi det blir ulykker av det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må le :D:D:D:D

så,fordi jeg har større turbo,effektanlegg og chip,og diverse annet småsnacks,så bør jeg bare legge meg og dø? :D

 

eneste som ikke ville blitt godkjent på "EU"-kontroll,er vel eksosanlegget,fordi det bråker for mye. ;)

 

Gromit: what's your problem? hatt en vanskelig oppvekst eller.no? :D

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg ganske godt med senking sjøl..

 

Men.. alt er godkjent, og jeg har ikke felg&dekk som er så brede at de stikker ut av skjermene.

 

Poenget er vel gjerne at det faktisk er noen ting som det er grunner til at man skal ha godkjent, og hvis du kjører rundt med dekk som gjør at du drar av veien i svingene når du overstiger 60km/t, så er du rett og slett en fare for deg selv og andre.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser man jo at folk uten noe kunskap begynner og utale seg om ting de ikke vet..

 

Hva skjer vis man senker en bil????

 

Man forandrer hjulvinklene drastisk og men mister mye veigrep vis det ikke justeres opp.

 

Kan jo bare ta cosworth foreksempel, med senking så ha 1/4 del av dekke kontakt med bakken å vis det er bra så vet ikke jeg.

 

Så trimming av motor, ingen som tenker på at med dobelt så mye hk så kommer du deg fortere opp i fart men har like dårlige bremser..

 

Så kommer man til effektanlegg, der har det ikke noe med sikkerhet men med støy.

For det om vi kansje ikke bryr oss om det så kan det henne noen som skal sove en natt og 20 biler med 100db paserer i timen ikke liker det så godt..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

 

Jeg mener bestemt å huske at en person på forumet her, som feis av veien i en golf 2'er, hadde som forklaring på ulykka si at "dekket subba i skjermen siden de hadde for høy fart gjennom svingen, og da fikk de sleng etc", noe som garantert skyldtes:

-senking

-store felger

 

Og ja, bilen var vel gjerne en chippa gti?

 

Så da høres det vel egentlig ut som at ulykken kunne vært unngått hvis han ikke hadde senka den og hatt dekk som stakk ut fra skjermene og subba borti når det ble litt fjæringsgange..

De hadde for høy fart ja..

Forresten første gang jeg har hørt om noen som har chipa K/KE-Jetronic montert på sugemotor!:D :D :D :D :D

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eu godkjenningen har da ingenting med Trimming å gjøre, så lenge det ikke overstiger tillat støygrense eller CO utslipp..

 

Det er også mange som trimmer og styler bilene sine, som gjør det ordentlig.. Opgraderer bremser, foringer,hjulstilling ++++

Men grunnen til at de ikke godkjenner det er at "potet landet" norge har funnet ut at har du en bil som har litt mer hk enn en fiesta 1,1 skal du straffes med masse avgifter og tullball!

Det er jo tilfeller du ikke får godkjennt endringer som er til det bedre bare fordi det er sånn, uten at det er noen spesiell grunn egentlig..

 

Å skylde på trimming og styling er bare tull når du prater om ulykker.. Fordi det kommer så og si alltid ann på føreren!

Det er han som tråkker på pedalen, det er han som styrer rattet!

 

Kanskje det heller burde være en effekt godkjenning på sjåførene og ikke bare bilene?? :rolleyes:

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
Man forandrer hjulvinklene drastisk og men mister mye veigrep vis det ikke justeres opp.

 

Kan jo bare ta cosworth foreksempel, med senking så ha 1/4 del av dekke kontakt med bakken å vis det er bra så vet ikke jeg.

 

 

Og du har aldri hørt om hvordan hjulvinklene påvirker veigrepet, negativ camber inntil3-3,5* er en stor fordel for sidestabilitet og oppretting, det negative er dekkslitasje og grep under akselerasjon.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår