Gå til innhold

få ikke-eu-godkjent bil på verksted...

Ranger emnet


camillla

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Gromit

Hallo?

 

Er jo en grunn til at man har EU godkjenning som sagt. Å bilen trenger nødvendigvis ikke å være prikkfri for klare seg igjennom. Småfeil tolereres. Som f.eks slitte vindusviskere og defekte spylerslanger (Ja de sjekker faktisk det).

 

Å dere smartinger, Hvis dere kommer i en ulykke og de kjente kjære offentlige finner ut at dere lura en EU kontroll og bilen IKKE er godkjent eller den er trimma/styla/senka og heller ikke godkjent... Bare vent dere et SKIKKELIG regresskrav fra forsikringsselskapene. Fatter ikke at dere tør engang.

Ikke rart at jeg betaler 4000 kr for mye året for forsikring pga av dere.

 

Å dere naut som trimmer etc bilene, Hvorfor ikke gjøre en såpass god jobb at dere FAKTISK får det godkjent hos Biltilsynet? Så slipper dere tullet der. Spesielt hvis noe skulle skje.

 

betale 50-100k bare for å få skrevet inn noe dritt i vognkortet... tru'kke det,du...:rolleyes:

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du vil det når du kjører ihjel noen og får regress å må sitte å betale 10 mill i erstatning.

 

Sånne folk som deg burde ikke ha fått lappen en gang.

 

Lykke til. Håper inderlig du ikke tar med noen når du ryker.

Skal sende en krans i begravelsen din med god tur videre som skrift.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Regner med du vil det når du kjører ihjel noen og får regress å må sitte å betale 10 mill i erstatning.

 

Sånne folk som deg burde ikke ha fått lappen en gang.

 

Lykke til. Håper inderlig du ikke tar med noen når du ryker.

Skal sende en krans i begravelsen din med god tur videre som skrift.

 

Du får ikke noe mer regresskrav mot deg fordi bilen er trimmet! Det er ting som heter "årsakssammenheng" som er det viktige her, om bilen har 200 originale eller 300 trimmede hester spiller ingen rolle om du kjører over en unge i et fotgjengerfelt i 30 km/t, ikke sant ? Og det går svært fint an å kjøre av veien med 90 hk under panseret også.

 

Du skal ikke tro på all skrekkpropaganda foreldrene dine (eller hvem det nå er) kommer med.

 

Om det er på det rene at bilen er såpass ombygget/trimmet at det kan bevises at det er årsaken til ulykken kan de gjøre avkortning på utbetalingen, (20%-30% kan være vanlig)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Hallo?

 

Er jo en grunn til at man har EU godkjenning som sagt. Å bilen trenger nødvendigvis ikke å være prikkfri for klare seg igjennom. Småfeil tolereres. Som f.eks slitte vindusviskere og defekte spylerslanger (Ja de sjekker faktisk det).

 

Å dere smartinger, Hvis dere kommer i en ulykke og de kjente kjære offentlige finner ut at dere lura en EU kontroll og bilen IKKE er godkjent eller den er trimma/styla/senka og heller ikke godkjent... Bare vent dere et SKIKKELIG regresskrav fra forsikringsselskapene. Fatter ikke at dere tør engang.

Ikke rart at jeg betaler 4000 kr for mye året for forsikring pga av dere.

 

Å dere naut som trimmer etc bilene, Hvorfor ikke gjøre en såpass god jobb at dere FAKTISK får det godkjent hos Biltilsynet? Så slipper dere tullet der. Spesielt hvis noe skulle skje.

Nå tror jeg ikke vi skal diskutere hvem som er naut og ikke her...

Jeg har aldri hørt om noen som har fått avkortning på forsikringa fordi bilen er trimmet, og i hvertfall ikke fordi den var stylet:rolleyes:

Er noe som heter årssakssammenheng som flere skriver her! Kjører du på noe i 150 km/t i 60 sona får du avkortning enten du har 60 eller 600 HK!

Og dessuten utføres det ikke effektprøve på eu kontroll som du liker å kalle det (det heter Periodisk Kjøretøy Kontroll, fork. PKK)

Det er ikke lett å se at en bil er chipet.....

En annen ting er at godkjenningen gjelder i det øyeblikk godkjenningen skrives ut, ikke dagen etter! Mye kan forandres på en bil på ei lang natt i garasjen!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å få den godkjent hvis du skal forandre på den natta etter? Dere ikke tenker over konsekvensene hvis noe skulle skje. Har en meget nær venninne som ødela ryggen sin en stygg utforkjøring så jeg vet hvordan det er. Gjør meg vondt å se hvordan hun sliter for å komme seg etter ulykken. Har tilbrakt 2 av 4 år nå på rehabiliteringsinstitusjoner. Ikke kan hun gå skole for hun har konsentrasjonsvansker som følge av ulykken. Hun er ei kjempetopp jente. Tenk for faen før dere gjør noe. Tøft å kjøre fort ja.. Særlig.... Jeg tør faan ikke å kjøre grisete etter det der. Tror dere burde fått ei hospitsmåned til ambulansetjenesten slik at dere fikk se ulykker på nært hold. Særlig dødsulykker som resultat av høy fart... Kanskje dere skifter mening. Tankegangen til noen av dere gjør meg kvalm....

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Hva er vitsen med å få den godkjent hvis du skal forandre på den natta etter? Dere ikke tenker over konsekvensene hvis noe skulle skje. Har en meget nær venninne som ødela ryggen sin en stygg utforkjøring så jeg vet hvordan det er. Gjør meg vondt å se hvordan hun sliter for å komme seg etter ulykken. Har tilbrakt 2 av 4 år nå på rehabiliteringsinstitusjoner. Ikke kan hun gå skole for hun har konsentrasjonsvansker som følge av ulykken. Hun er ei kjempetopp jente. Tenk for faen før dere gjør noe. Tøft å kjøre fort ja.. Særlig.... Jeg tør faan ikke å kjøre grisete etter det der. Tror dere burde fått ei hospitsmåned til ambulansetjenesten slik at dere fikk se ulykker på nært hold. Særlig dødsulykker som resultat av høy fart... Kanskje dere skifter mening. Tankegangen til noen av dere gjør meg kvalm....

 

 

Ikke for og være kjip eller noe men skjedde den ulykken pga. att en bil var trimma?

Eller senka?

eller hadde 17 tomms hjul?

eller var det uflaks sånne ting skjer det er trist og leit, men det er ikke sikkert at bare fordi bilen er trimma eller kjøreegenskapen er forbedra så er det det som er grunnen til ulykka. ;)

 

eller var det idiotkjøring som forårsaket ulykken, var det du som kjørte?

 

jeg har mista folk jeg kjenner i ulykker mer en en gang,men det hjelper ingen att du eller jeg skal gå rundt og skrike til alle som ikke følger boka til punkt og prikke.

 

Rusthauger og sånt er ikke bra, men jeg tror ikke det er mange verksted som slipper gjennom en bil uten bremser f.eks.

men en mekaniker ser ofte hva er kritisk og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jukse seg igjennom en eu kontroll er jo helt idiotisk.. Det er jo tross alt din egen og andres sikkerhet det er snakk om.

Dessuten blir de verkstedene som jukser fratatt muligheten til å utføre kontroller dersom dem blir tatt å det skjer ofte. Biltilsynet er utrolig strenge på sånt. De siste jeg hørte som hadde mistet lisensen var vel bergheim og alfaset. Man skal ikke bli tatt mange gangene før du mister den permanent.

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du mener er at jo mer man trimmer/styler/senker bilen sin.. jo mer risikabelt er det for meg å kræsje?

 

Så når jeg setter på "breie" 15" felger så må jeg tenke på hva jeg gjør.. Når bilen min er stivet opp med bedre dempere og fjærer enn det som er orginalt, så må jeg tenke meg om?.. Om jeg trimmer bilen min så den skal være raskere ved f.eks ut på akselerasjonsfelt, Forbikjøringer? så må jeg tenke meg veldig om?.. idiotisk.. rett å slett idiotisk

 

Ingenting med det har med en Kræsj å gjøre.. alt ligger ann på sjåføren. HAN velger hva han gjør.. ikke hva han gjør med Bilen. Om bilen har 1000 hk og ligger langsbakken å subber.. så er det han som velger å stoppe eller kjøre over fotgjenger feltet...

 

SJÅFØREN.. IKKE BILEN...

 

(Biler som ikke er forsvarlig og kjøre med burde ikke være godkjent) da snakker jeg om Bremser som ikke fungerer.. å sånne viktige ting..

 

Og ikke som støy fra effektanlegg.. Positiv ting... de som står ved fotgjenger feltet hører at man kommer:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

Så det du mener er at jo mer man trimmer/styler/senker bilen sin.. jo mer risikabelt er det for meg å kræsje?

 

Så når jeg setter på "breie" 15" felger så må jeg tenke på hva jeg gjør.. Når bilen min er stivet opp med bedre dempere og fjærer enn det som er orginalt, så må jeg tenke meg om?.. Om jeg trimmer bilen min så den skal være raskere ved f.eks ut på akselerasjonsfelt, Forbikjøringer? så må jeg tenke meg veldig om?.. idiotisk.. rett å slett idiotisk

 

Ingenting med det har med en Kræsj å gjøre.. alt ligger ann på sjåføren. HAN velger hva han gjør.. ikke hva han gjør med Bilen. Om bilen har 1000 hk og ligger langsbakken å subber.. så er det han som velger å stoppe eller kjøre over fotgjenger feltet...

 

SJÅFØREN.. IKKE BILEN...

 

(Biler som ikke er forsvarlig og kjøre med burde ikke være godkjent) da snakker jeg om Bremser som ikke fungerer.. å sånne viktige ting..

 

Og ikke som støy fra effektanlegg.. Positiv ting... de som står ved fotgjenger feltet hører at man kommer:)

 

fØR TRUDDE MAN BARE AT DU VAR DUM MEN ETTER DET HER HAR DU JO FJERNET EN HVÆR TVIL.;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det som regel defekter innen bremser,rust og farlige ting som gjør at bilen ikke blir godkjent da. Om en bil er trimmet har ikke noe med eu kontroll å gjøre da det ikke er krav om bremse utstyr på verksted. Alt utstyr som felger,senkesett er det krav om godkjenningspapirer på. Det har jo faktisk noe med kvalieten på feks senkesett å gjøre da... Nok av dårlige fjærer som har knekt.

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting med det har med en Kræsj å gjøre.. alt ligger ann på sjåføren. HAN velger hva han gjør.. ikke hva han gjør med Bilen. Om bilen har 1000 hk og ligger langsbakken å subber.. så er det han som velger å stoppe eller kjøre over fotgjenger feltet...

 

axion: Les det innlegget en gang til da.. Det er da direkte tull å skrive at det er sjåføren som bestemmer.. Så vidt jeg vet er ikke tyngdeloven opphevet. Du mener faktisk at sjøføren klarer å ungå farlige situasjoner uansett??

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dr.enos.pork

Ingenting med det har med en Kræsj å gjøre.. alt ligger ann på sjåføren. HAN velger hva han gjør.. ikke hva han gjør med Bilen. Om bilen har 1000 hk og ligger langsbakken å subber.. så er det han som velger å stoppe eller kjøre over fotgjenger feltet...

 

axion: Les det innlegget en gang til da.. Det er da direkte tull å skrive at det er sjåføren som bestemmer.. Så vidt jeg vet er ikke tyngdeloven opphevet. Du mener faktisk at sjøføren klarer å ungå farlige situasjoner uansett??

 

Å herregud.. det var ett eksempel.. kanskje ett dumt.. men Om Det er 40 sone.. så er det Sjåføren som velger å holde grensa eller om han har lyst til å bryte den.. bryter han den å treffer en skoleunge så har ikke det noe med at bilen er trimma.. sjåføren velger selv da å bryte fartsgrensa

 

det var kanskje lettere å forstå eller må det mates inn med teskje

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår