Gå til innhold

Tenningsrekkefølge? okey, bilen går:)

Ranger emnet

fast_740

Anbefalte innlegg

eksosside <- [4][3][1][2]-> insugsside håper denne hjelper:)

kikket inni fordeleren og da så det ut som det var

[3][4][2][1]

For rekkefølgen er 1-3-4-2 ifølge Haynes og rotoren går med klokka.(sett forfra)

Hadde tidligere problemer med gnist, men strakk en kabel fra coilens + og over til koblingen på høyre side. da fungerte den kanon. Det vil si brudd i kabelen på motorledningsnettet! Men tror dere at det kan være brudd i flere. At noen sensorer ikke fungerer. Dette er B230F med LH 2.4, men får ingen utslag på diagnoseboksen... Gnist er der! men virker som at den ikke kommer i riktig tidspunkt!

Motoren har vært ute, kan jeg ha gjort noe galt med montering av svinghjul etc? Har satt registerreimshjula helt 100% riktig!

Bilde:(kjapt tegna bare)

Rekkeflge.jpg

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksosside <- [4][3][1][2]-> insugsside da er det sett ovenfra er i hvertfall sånn den er på 740 Turbo'n til brodern.. har du satt svinghjulet etter merkene?

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksosside <- [4][3][1][2]-> insugsside da er det sett ovenfra er i hvertfall sånn den er på 740 Turbo'n til brodern.. har du satt svinghjulet etter merkene?

Off! Har sikkert satt svinghjulet feil jeg da... Kikket etter merker, men så det ikke!

Skal prøve den rekkefølgen nå;)

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akk ute nå, å prøvde! Prøvde den kombinasjonen i går også, men den starter ikke. Du kan kjinne litt, og du hører den tenner litt på en sylinder. Plutselig smeller det på en måte tilbake, slik at vifta går litt motsatt vei, og det smeller i starteren

Kan det være regreima alikavell? Kan jo hende jeg har bomma på et hakk?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket att du har gnist på alle 4 ?

det er det...Snakket med Jorkjend i sta, og han mekanikeren sa at det var stor sansynlighet for at svinghjulet var probelemet. Dette er vell bare på de med innsprut det da... På b230A og B21A jeg hadde i 245`n, kunne jeg sette svinghjulet sånn jeg ville.( hvis ikke jeg hadde flaks da)

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider