firelude Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Hei folkens ! Har en eldre japse bil som selvfølgelig har fått imontert " harry-luke " en gang på 80-tallet . Bilen skal nå restaureres og jeg ønsker å fjerne luken . Mitt spørsmål er da : vil det være enklere å skaffet et tak og bytte dette komplett ? Da er jo kurvingen i taket korrekt , eller bruke en plate som er større enn åpningen ,false en kant på denne , stikke denne opp i åpninge ,borre hull i takplaten og punktsveise den nye platen for deretter å lodde med tinn ??? Er det noen som har erfarng fra et slikt prosjekt ?? Jeg vil anta at et takbytte krever endel forsterninger i skjøtene . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ospen Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Eg har vore med på å montere takluke, og viss det ikkje er nok avstivet blir det problem med at takplata kan vri seg grunnet varmen. Kan få bølger på takplata:( Siter Opel Astra 1,9CDTI Audi 80 2,0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet August 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Njaaa...det er vel det jeg frykter mest..blir sikkert bølger så er det å varme og kjøle rundt omkring for å strekke / krympe . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Blir det ikke enklere og bytte hele taket? Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet August 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Tja...enklere ..mulig det , men jeg vil anta at man må sveise forsterkninger på innsiden der taket er kappet av på stolpene .Det må også monteres avstiverstag i døråpninger før taket kappes , men.....ja det blir vel kanskje til slutt det enkleste . Der bakskjermene møter taket er det jo overlapp med forsterkninger , disse må jo opprettholdes .Jeg velger kanskje å bytte taket ja , ville bare høre om det er mange der ute som har hvert igjennom det samme . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Er ikke noe problem å fikse dette, OM en har kunskap og verktøy. Jeg har gjort dette noen ganger, men jeg rulle plata som skal felles inn i Engelske hjulet og får forspent plata slik at den får den formen den skal... Så sveise og slå på sveisen , punkt for punkt... Å så blir det alltid litt retting med påfølgende krymping for at alt skal bli bra! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet August 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Er ikke noe problem å fikse dette, OM en har kunskap og verktøy. Jeg har gjort dette noen ganger, men jeg rulle plata som skal felles inn i Engelske hjulet og får forspent plata slik at den får den formen den skal... Så sveise og slå på sveisen , punkt for punkt... Å så blir det alltid litt retting med påfølgende krymping for at alt skal bli bra! Javel , men anbefaler du butt i butt sveis , overlapp med sveising på undersiden , overlapp med punktsveis , ja engelsk hjul skulle en kanskje handle , bruker du tinn , eller sparkel ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg