Gå til innhold

Sveising av soltak

Ranger emnet


firelude

Anbefalte innlegg

Hei folkens ! Har en eldre japse bil som selvfølgelig har fått imontert " harry-luke " en gang på 80-tallet . Bilen skal nå restaureres og jeg ønsker å fjerne luken . Mitt spørsmål er da : vil det være enklere å skaffet et tak og bytte dette komplett ? Da er jo kurvingen i taket korrekt , eller bruke en plate som er større enn åpningen ,false en kant på denne , stikke denne opp i åpninge ,borre hull i takplaten og punktsveise den nye platen for deretter å lodde med tinn ??? Er det noen som har erfarng fra et slikt prosjekt ?? Jeg vil anta at et takbytte krever endel forsterninger i skjøtene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...enklere ..mulig det , men jeg vil anta at man må sveise forsterkninger på innsiden der taket er kappet av på stolpene .Det må også monteres avstiverstag i døråpninger før taket kappes , men.....ja det blir vel kanskje til slutt det enkleste . Der bakskjermene møter taket er det jo overlapp med forsterkninger , disse må jo opprettholdes .Jeg velger kanskje å bytte taket ja , ville bare høre om det er mange der ute som har hvert igjennom det samme .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å fikse dette, OM en har kunskap og verktøy.

 

Jeg har gjort dette noen ganger, men jeg rulle plata som skal felles inn i Engelske hjulet og får forspent plata slik at den får den formen den skal...

 

Så sveise og slå på sveisen , punkt for punkt...

Å så blir det alltid litt retting med påfølgende krymping for at alt skal bli bra!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å fikse dette, OM en har kunskap og verktøy.

 

Jeg har gjort dette noen ganger, men jeg rulle plata som skal felles inn i Engelske hjulet og får forspent plata slik at den får den formen den skal...

 

Så sveise og slå på sveisen , punkt for punkt...

Å så blir det alltid litt retting med påfølgende krymping for at alt skal bli bra!

 

Javel , men anbefaler du butt i butt sveis , overlapp med sveising på undersiden , overlapp med punktsveis , ja engelsk hjul skulle en kanskje handle , bruker du tinn , eller sparkel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår