Glenn1971 Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Hei, sitter her med en BMW520IA som har fått det for seg at den vil bruke litt kjøleveske. Toppen virker tett og fin, radiatoren er tett, slangene er tette, termostaten funker perfekt, men jeg får ikke ut luften av systemet, så jeg håer noen kan hjelpe meg her inne. Har forsøkt å lufte ut men sliter litt med å få den helt luftfri. Vifta FORANN radiatoren virker slarkete og trolig defekt, kan ikke huske jeg har hørt denne i det siste eller sett at den har gått rundt. NOEN TIPS?????????? :popcorn Siter BMW 520IA 97mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Sansynligvis vannpumpa, men gå inn på http://www.bimmers.no Der får du nok hjelp og tips. Du kan for eksempel søke etter info, du er ikkje den einaste med det problemet! NB: følg med på temperaturen! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn1971 Skrevet August 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 fikk testet vannpumpa, og der er alt OK Har hørt at luft i systemet kan være årsaken, og har prøvd å lufte det uten noen særlig hell.:Devil: Er det noen som har noen gode forslag på hvordan dette kan gjøres skikkelig.:oohh Har selv skrudd ut både den ene og begge lufteskruene, mens motoren har gått for så å fylle på radiatoren, men det virker ikke som at den vil tømme seg for luft.damndamn Siter BMW 520IA 97mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Etter det eg veit, so skal bilen stå i ein bakke ved lufting. Viskosekobling er og noke som pleier å gå. eg har ikkje altfor mykje greie på dette, men som sagt sjekk på bimmers Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Hvis du jevnlig må etterfylle kjølevæske (med "æ"), så må du finne årsaken til det. At kjølevifta ikke går, eller at det kan være luft i systemet, gjør ikke at kjølevæska forsvinner. Hvis du ikke har lekkasje i slanger eller klemmer, så gjenstår noen alternativer: Vannpumpe Radiator Varmeregister Toppakning En liten lekkasje på varm motor fordamper kjapt. På verksted kan de trykksette kjølesystemet, så det er lettere å finne lekkasjen. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg