Gå til innhold

BMW520IA 97 med kjøleveskeforbruk

Ranger emnet

Glenn1971

Anbefalte innlegg

Hei, sitter her med en BMW520IA som har fått det for seg at den vil bruke litt kjøleveske.

Toppen virker tett og fin, radiatoren er tett, slangene er tette, termostaten funker perfekt, men jeg får ikke ut luften av systemet, så jeg håer noen kan hjelpe meg her inne.

Har forsøkt å lufte ut men sliter litt med å få den helt luftfri.

Vifta FORANN radiatoren virker slarkete og trolig defekt, kan ikke huske jeg har hørt denne i det siste eller sett at den har gått rundt.

NOEN TIPS??????????

:popcorn

BMW 520IA 97mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk testet vannpumpa, og der er alt OK

Har hørt at luft i systemet kan være årsaken, og har prøvd å lufte det uten noen særlig hell.:Devil:

Er det noen som har noen gode forslag på hvordan dette kan gjøres skikkelig.:oohh

Har selv skrudd ut både den ene og begge lufteskruene, mens motoren har gått for så å fylle på radiatoren, men det virker ikke som at den vil tømme seg for luft.damndamn

BMW 520IA 97mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du jevnlig må etterfylle kjølevæske (med "æ"), så må du finne årsaken til det. At kjølevifta ikke går, eller at det kan være luft i systemet, gjør ikke at kjølevæska forsvinner.

Hvis du ikke har lekkasje i slanger eller klemmer, så gjenstår noen alternativer:

Vannpumpe

Radiator

Varmeregister

Toppakning

En liten lekkasje på varm motor fordamper kjapt. På verksted kan de trykksette kjølesystemet, så det er lettere å finne lekkasjen.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider